بازگشت

چه کتابی برای من مناسب است ؟

چه کتابی برای من مناسب است ؟

این موضوع کاملا بستگی به هدف شما از مطالعه دارد.

شما ممکن است کتاب را به منظور کسب آمادگی برای شرکت در آزمون تهیه کنید یا اینکه قصد انجام پژوهش دارید یا شاید هم به عنوان منبع درس دانشگاه می خواهید کتاب تهیه کنید.

این موضوع کاملا بستگی به هدف شما از مطالعه دارد

اگر به دنبال منبع آزمون هستید

آزمون های رشته حقوق را می توان به دو دسته کلی آزمون های شغلی و تخصصی مانند آزمون وکالت، آزمون قضاوت، آزمون سردفتری و … و آزمون های تحصیلات تکمیلی مانند آزمون دوره دکتری حقوق یا آزمون دوره کارشناسی ارشد حقوق تقسیم کرد.

باید دقت کرد که با توجه به گستردگی عناوین درسی که داوطلبان آزمون ها باید مطالعه کنند در تهیه منابع آزمون های شغلی و تخصصی باید به دنبال کتاب های مختصر و فشرده بود که اصطلاحا به عنوان کتاب های آزمونی شناخته می شوند.

از طرف دیگر با توجه به تخصصی بودن آزمون های تحصیلات تکمیلی و تکیه طراحان سوال بر دکترین حقوقی، باید کتاب های مفصل و منابع اصلی هر درس را مطالعه کرد.

به عنوان مثال مطالعه دوره قواعد عمومی قراردادها یا دوره پنج جلدی عقود معین اثر مرحوم دکتر کاتوزیان به عنوان منبع درس حقوق مدنی برای داوطلبان آزمون وکالت مناسب نیست، در صورتی که برای داوطلبان آزمون دکتری حقوق کاملا لازم است.

داوطلبان آزمون وکالت یا قضاوت و سردفتری برای کسب آمادگی در درس حقوق مدنی به عنوان مثال می توانند کتاب دوره جامع حقوق مدنی نوشته دکتر مهدی توکلی یا شرح جامع قانون مدنی دکتر فرهاد بیات را بخوانند و تست های حقوق مدنی دکتر شهبازی را استفاده کنند.

داوطلبان آزمون های حقوقی مانند آزمون وکالت و قضاوت اگر نهایتا علاقمند به مطالعه تالیفات مرحوم دکتر کاتوزیان بودند می توانند دوره هشت جلدی مقدماتی حقوق مدنی ایشان را مطالعه کنند.