معرفی کتاب آزمون یار حقوق مدنی حسینی

آزمون یار حقوق مدنی حسینی منبع تستی است یا درسنامه ای و آموزشی؟

در این نوشتار به معرفی و تشریح کتاب تست مدنی حسینی با عنوان «آزمون یار حقوق مدنی حسینی» خواهیم پرداخت. اندیشه ارشد، نام انتشاراتی است که کار چاپ و نشر  این کتاب را انجام می دهد.

طراحی مطابق سرفصل های دانشگاهی

سبک و سیاق و چیدمان مطالب در کتاب تست مدنی حسینی خاص و ویژه  این کتاب است. در بخش اول کتاب تست ها بر اساس سرفصل های دانشگاهی فهرست بندی شده است. از این رو مخاطب می تواند با توجه به برنامه مطالعاتی خود به تست های هر سرفصل رجوع نماید. بدون اینکه لازم باشد در میان سوالات متعدد سنوات گذشته به دنبال تست موردنظر باشد. این بخش سوالات تستی سنوات قبل از مدنی 1 تا مدنی 8 را پوشش می دهد.

تست خوانی و مرور در 10 روز طلایی

بخش اول که سوالات سنوات قبل را شامل می شود دو مزیت دارد. اولا این بخش برای افرادی که تست خوانی به قاعده دو انگشتی را در برنامه خود دارند می تواند مفید واقع شود. ثانیا برای مرور در ماه پایانی و ده روز طلایی تا آزمون حقوقی مورد نظر می تواند منبع مرور مناسبی باشد.

 

مطالعه و مرور مکرر

در بخش اول که شامل تست های آزمون های حقوقی سنوات قبل است دو نکته تعمدا توسط مولف لحاظ گردیده است. نکته اول، سوالات براساس سرفصل های دانشگاهی از مدنی 1 تا مدنی 8 چیدمان شده است. نکته دوم، مثلا در تست های مدنی 1 سوالات از اول فصل بر اساس سال آزمونهای گذشته به ترتیب به سمت زمان حال چیده شده است. از این رو ابتدا سوالات مدنی 1 سال 84، سپس 85 و 86 و….97 و98 تنظیم شده است. علاوه بر آن در چیدمان درون متنی ابتدا سوالات تالیفی، سپس سوالات آزمون وکالت و قضاوت و در انتها سوالات ارشد و دکترا آمده است. این سبک طراحی برای مرور چندین باره مطالب حقوقی لحاظ شده است.

10 مرحله آزمون آزمایشی در آزمون یار حقوق مدنی حسینی

هدف برخی از داوطلبان از تهیه منابع تستی، خودسنجی است. از این رو مولف برای این دسته از داوطلبان 10 دوره آزمون خودسنجی به همراه پاسخنامه مجزا در کتاب تست مدنی تعبیه نموده است. داوطلبان می توانند از تست های بخش اول هم برای خودسنجی استفاده نمایند چون پاسخنامه در بخشی مجزا از سوالات نگاشته شده است.

پاسخنامه تشریحی مستدل و مستند

پاسخنامه کاملا تشریحی در بخشی مجزا از سوالات نگاشته شده است. پاسخ ها مستدل و مستند به قانون مدنی و سایر قوانین مرتبط، قوانین خاص و آرای وحدت رویه است. در موارد لزوم به کتاب شرح جامع قانون مدنی دکتر بیات ارجاع داده شده است. از این رو اگر داوطلب متوجه پاسخ نشد، نکته ای را درک نکرد یا اطلاعات بیشتری لازم داشت، می تواند به آدرس ارجاعی در کتاب دکتر بیات رجوع نماید.

مهندسی معکوس در برخی سوالات

یکی از روش های مهندسی معکوس در تست زنی، رد گزینه های نادرست است. در پاسخ برخی سوالات  علت نادرستی سایر گزینه ها بیان شده است. استفاده از این روش می تواند علاوه بر آشنایی با روش های مهندسی معکوس، خواننده را در استدلال حقوقی هم تقویت کند.

 

برای مشاهده مشخصات کامل این کتاب و خرید آن به لینک زیر مراجعه نمایید:

آزمون یار حقوق مدنی حسینی