مشاوره حقوقی شویم موسسه اترس

در دنیای مملو از چالش های  پرتنش حقوقی، تبدیل شدن به یک مشاور حقوقی موفق نه تنها فرصت‌های شغلی بیشتری ایجاد می‌کند بلکه امکان ارائه مشاوره حقوقی خوب به دیگران را نیز به شما می‌دهد.

به گزارش دادبازار به نقل از موسسه حقوقی اترس، قدم های تبدیل شدن به یک مشاور حقوقی خوب و ارائه یک مشاوره حقوقی مناسب بررسی خواهد شد.

ضرورت اخذ مجوز برای مشاوره حقوقی

مطابق ماده 55 قانون وکالت ، تنها وکیل دادگستری می تواند مشاوره حقوقی ارائه دهد و شخصی که وکیل دادگستری نباشد و عنوان مشاوره حقوقی برای خود انتخاب کند ، ممکن است به حبس محکوم شود.

مطابق نظاماتی که درحال تدوین توسط کانون وکلا هست ، وکلای پایه یک دادگستری ، پس از چند سال وکالت می توانند ، عنوان مشاور حقوقی را اختیار کنند.

قدر مسلم این شخصی میتواند مشاوره حقوقی بدهد ،پروانه وکالت دادگستری داشته باشد.

تجربه عملی ارائه کننده مشورت حقوقی

مشاور حقوقی می بایست بررسی های همه جانبه از موضوع داشته باشد و بتواند ریسک های گزینه ها بررسی کرده، بهترین راه حل را پیشنهاد بدهد. بنابراین برای یک مشاوره حقوقی خوب تجربه مناسب لازم است.

همانطورکه اشاره کردیم ، مشاورین حقوقی، صرفا توسط وکلای دادگستری صورت می گیرد ،پس وکیل دادگستری از طریق تجربه اندوزی از طریق ورود در پرونده های قضایی متعدد ، می تواند تبدیل به مشاور بهتری شود.

به دلیل تاثیر تعداد پرونده ها بر افزایش وکیل است که به کارآموزان و وکلای جوان توصیه می شود که در سالهای اولیه کار خود، پرونده های زیادی را قبول کنند و تجربه خود را بالا ببرند.

فعالیت زیاد در حوزه های مختلف وکالت ، علاوه بر اینکه موجب افزایش تجربه می شود ، باعث شناخت بیشتر مشاور حقوقی از حوزه های مختلف می شود ؛درنتیجه تعیین تخصص بعدی را راحت تر می کند.

تجربه عملی مشاوره حقوقی موسسه اترس

نقش شبکه ارتباطی در پیشرفت شغلی مشاوره حقوقی

مشاور حقوقی در دو بعد می تواند ،اثرگذارباشد؛ یکی از منظر ارتباط با متقاضیان خدمات مشاوره و دیگری از بعد ارتباط با سایر متخصصین و وکلا.

بیشتر بخوانیم: متون فقه مشاوران نوشته محسن سینجلی 

ارتباط با متقاضیان خدمات مشاوره:

هرچه قدر هم یک مشاور، متحبر باشد ، می بایست افرادی مشاور را بشناسند و در مواقع ضروری بتوانند به او مراجعه کنند. این ارتباط می تواند از طریق وب سایت ، شبکه های اجتماعی و شبکه های دوستان شکل گرفته و تقویت شود.

ارتباط با سایرمتخصصین:

مشاور حقوقی ، می بایست با شبکه ای از متخصصین و مشاورین حقوقی در ارتباط باشد تا در صورتیکه با موضوع پیچیده ای مواجه شد ، نظر متخصصین دیگر را جویا شود.

این نوع ارتباط ها می تواند در رویدادها و کنفرانس های حقوقی تخصصی ایجاد شود.

کسب تخصص در حوزه مشاوره وکالت

حوزه های وکالت و مشاوره گسترش زیادی داشته است ، به طوریکه یک مشاور حقوقی نمی تواند در همه حوزه ها مسلط شود و این تخصص گرایی خصوصا در موسسات بزرگ حقوقی روز به روز بیشتر می شود.

در قدم اول شخص باید با مطالعه منابع مختلف و کتب حقوقی متعدد از شرح های قانون مدنی تا سایر حوزه تخصصی ، مطالعه داشته باشد و بتواند نسبت به همه حوزه ها یک دید کلی ای داشته باشد و نهایتا انتخاب تخصص راحت تر شود.

موضوعی که در خصوص شبکه سازی گفتیم ، دراین بحث می تواند به نگاه شبکه سازی تخصصی صورت بپذیرد.

آموزش، شرط مهم و همیشگی مشاوره خوب

در روزگاری که بهترین ها در حال رشد همیشگی هستند ، یک مشاور ، می بایست همواره از طریق آموزش به یادگیری مستمر خود ادامه دهد. در بلندمدت جایگاه مشاوران حقوقی و وکلا بر اساس یادگیری مستمر تعیین می گردد.وقتی مشاوری حوزه تخصصی خود را انتخاب کرده باشد ، کاربیشتر موجب یادگیری بیشتر می شود و همچنین آموزش میتواند در راستای رشته تخصصی مشاور باشد.

آموزش از راه های مختلفی صورت می گیرد از جمله کار در آن حوزه ، مطالعه کتاب و مقاله ،شرکت در کارگاههای آموزشی و جلسات همفکری با سایر همکاران.

موسسه حقوقی اترس

همکاری با بزرگترین موسسه حقوقی برای مشاوره

موسسات حقوقی مجاز بزرگ با توجه به اینکه مورد اقبال بخش های مختلفی از جامعه قرار می گیرد، این امکان را دارد که خدمات خود را دسته بندی کرده و به صورت تخصصی توسط وکلای مختلف ارائه نماید.

به عبارت دیگر مشاورین حقوقی ای که با موسسات حقوقی بزرگ مانند موسسه حقوقی اترس همکاری دارند ، این امکان را دارند که دپارتمان ها و بخش های مختلف مشاوره ای فعالیت کنند.

مهارتهای یک مشاور حقوقی خوب چیست؟

1-شنیدن فعال:

مشاور خوب می بایست توانایی شنیدن فعال خود را تقویت کند. مشاور، با گوش کردن فعال میتواند ابعاد مختلف موضوعی را پی ببرد و بر اساس تسلط بر بر موضوع تحلیل بهتر و مشاوره خوبی را داشته باشد.

2-تفکر سیسیتمی در مشاوره حقوقی:

مشاور می بایست برای یک پدیده عوامل مختلفی را  اثرگذار بداند و وزن هریک را درست تشخیص دهد. همچنین باید، بتواند مسائل را از عوارض و نشانه های مسائل تفکیک کرده و به جای رفع آثار مسائل، به فکر حل مسائل باشد .

به عنوان مثال یک مشاور می بایست اثر ارسال یک اظهارنامه بر رفتار طرف مقابل و سایر دعاوی درجریان را پیش بینی کند و نمی تواند یک موضوع را جداگانه از دعاوی در جریان و دعاوی احتمالی بعدی دید و تحلیل کرد.

3-همدلی و دورری از شماتت:

اصولا افرادی به مشاوره حقوقی نیاز دارند که درگیر یک چالش هستند و ممکن است در به وجود آمدن آن چالش بی تقصیر نباشد. یک مشاور حرفه ای از شماتت غیرکارآمد دوری می کند و تمرکز جلسه را بر حل مسئله می گذارد.

4-تحلیل گزینه ها و دوری از تصیمیم گیری به جای متقاضی:

مشاور خوب ، گزینه های موجود را پیدا می کند و هر یک را تحلیل می کند و منافع و ریسک های هر یک تشخیص دهد و نهایتا متقاضی را در تصمیم گیری صحیح کمک کند و نباید به جای متقاضی تصمیم گیری کند.

5-رازداری و حفظ محرمانگی :

افراد موضوعات کاملا شخصی را در مشاوره مطرح می کنند و حتی در برخی موارد به ارتکاب جرم هم اقرار می کنند. وکیل مشاور می بایست ، بالاترین سطح محرمانگی را رعایت کند.

مزیت های مشاوره حقوقی دادن چیست؟

1-امکان دورکاری:

مشاوره می تواند به صورت غیرحضوری و تلفنی انجام شود . همچنین با گسترش تکنولوژی ، روش های مختلف برای برقراری ارتباط تصویری از راه دور فراهم است.

2-عدم نیاز به جابه جایی فیزیکی:

برخی مشاغل مانند وکالت دادگستری ، مستلزم حضور در مراجع مختلف است و این جابه جایی مطلوب خیلی از افراد نیست اما در مشاوره حقوقی شخص در یک جا مستقر می شود.

3-عدم مسئولیت مشاور در اجرای مشاوره:

مشاوره دهنده ، مسئول تحلیل و ارائه راه حل های عملیاتی است و مسئول اجرا و به نتیجه رسیدن آن نیست. سطح مسئولیت یک شغل می تواند ، روی مطلوبیت آن بر افراد تاثیر بگذارد.

4-یادگیری و افزایش تخصص:

هر موضوع مشاوره، همراه یک داستان و یک پرونده است. مشاور پس از هر مشاوره، تجربه یک کیس جدید را دارد و همینطور هر مشاوره باعث افزایش یادگیری و تخصصی مشاور می شود.

درآمد مشاور حقوقی چه قدر است؟

درآمد مشاور حقوقی بستگی به تجربه و میزان تخصص و تعداد مراجعات روزانه متفاوت است و نمی توان عدد دقیقی را ذکر کرد. در حال حاضر مشاورین حقوقی هستند که به دلیل تخصص بالا و حسن شهرتی که دارند ماهانه بالغ بر 50,000,000 تومان درآمد دارند.