معرفی کتاب اصول فقه به روش ساده دکتر باقری راد

تحلیل نموداری اصول فقه

در این نوشتار به معرفی کتاب اصول فقه باقری راد با عنوان «اصول فقه به بیان ساده» تالیف دکتر ابوالفضل باقری راد می پردازیم. چاپ و نشر کتاب اصول فقه نموداری توسط انتشارات نیک اندیشان راد انجام می شود.

 دسته بندی مباحث با استفاده از نمودار درختی

برخی از دانشجویان حقوق و داوطلبان آزمون وکالت در مطالعه منابع از تکنیک خلاصه نویسی استفاده می کنند. برخی هم برای نکته برداری، نمودار درختی را به کار می برند. به گفته مشاوران از نمودار درختی برای دسته بندی و نظم دهی مباحث مطالعه شده در حافظه تصویری از طریق واژگان کلیدی استفاده می شود.

خلاصه نویسی با نمودار

مولف کتاب اصول فقه به بیان ساده از نمودار درختی در تحلیل مباحث اصول فقه استفاده کرده است. در واقع خلاصه نویسی سرفصل های اصول فقه توسط نمودار صورت گرفته است. از این رو کتاب اصول فقه نموداری باقری راد می تواند منبع مفیدی برای داوطلبانی باشد که به خلاصه نویسی مطالب می پردازند. همچنین مطالعه کتاب اصول فقه به بیان ساده از اتلاف زمان داوطلب برای خلاصه نویسی هم جلوگیری می کند.

فهرست بندی مطابق سرفصل های دانشگاهی

از نکات مهم کتاب اصول فقه به بیان ساده فهرست بندی کتاب مطابق سرفصل های دانشگاهی از جمله کتاب اصول فقه قافی-شریعتی است. برخی از دانشجویان وداوطلبان آزمون وکالت کتاب اصول فقه قافی-شریعتی را در برنامه ریزی مطالعاتی خود دارند. از این رو  می توانند از کتاب اصول فقه به بیان ساده با تحلیل نموداری به عنوان خلاصه شده کتاب قافی برای مرور و جمع بندی استفاده نمایند.

تحلیل نموداری مباحث

از ویژگی های بارز کتاب اصول فقه به بیان ساده، تحلیل مباحث آزمونی اصول فقه در قالب نمودار است. این سبک نوشتاری علاوه بر ایجاد نظم در ذهن خواننده از سردرگمی و آشفتگی ذهنی خواننده از طریق حذف مباحث اضافه و غیرآزمونی کتب منبع اصلی جلوگیری می کند.

جهت مشاهده مشخصات و خرید کتاب از لینک زیر میتوانید اقدام کنید:

اصول فقه نموداری باقری راد