معرفی کتاب قانون مجازات اسلامی دکتر کامفر

قانون خوانی

در این محتوا به معرفی کتاب «قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 با اصلاحات 1399» که توسط دکتر بهداد کامفر گردآوری و تدوین گردیده است می پردازیم. کتاب قانون مجازات اسلامی کامفر توسط انتشارات مهرپویان پویا چاپ و انتشار می یابد.

مسائل حقوقی جدید در قانون مجازات اسلامی کامفر

پیشرفت تکنولوژی و تاثیر آن بر جنبه های مختلف زندگی انسان بر کسی پوشیده نیست. به تبع این پیشرفت، مسائل حقوقی جدید در جامعه به وجود آمده است. از طرف دیگر یکی از جنبه های عملی حقوق در جامعه، تنظیم روابط اشخاص و معاملات آنها با یکدیگر است.

یافته های جدید

از بررسی پرونده های قضایی توسط وکلا و قضات، یافته های جدیدی حاصل شده است. به نظر برخی از آنها استدلال و استناد به قوانین مختلف و بعضا آرای وحدت رویه جدید، درحل پرونده ها در محاکم دادگستری ضروری است.

پیچیده شدن روابط حقوقی اشخاص

 آرای وحدت رویه جدید در واقع پاسخ به نیارهای حقوقی روابط اشخاص است. تولد آرای وحدت رویه جدید تاییدی بر پیچیده شدن روابط اشخاص جامعه است. روابطی که قوانین قدیمی دیگر پاسخی برای حل مشکلات ناشی از آن ندارند. این پیچیدگی نتیجه غیرمستقیم پیشرفت تکنولوزی و تغییر شیوه زندگی انسان است. از این رو حقوقدانان برای حل مشکلات ناشی از این پیچیدگی، ناگزیر به اعمال مواد قوانین مختلف، تصویب قوانین و آرای وحدت رویه جدید هستند.

جهت گیری طراحان آزمون های حقوقی

جهت گیری طراحان سوالات در سالهای اخیر به سمت ارتباط مواد قانون با یکدیگر، با آرای وحدت رویه و نظریات مشورتی است. هدف این جهت گیری، آموزش وکلا و قضات توانمند درحل مسائل مبتلابه جامعه است.

 تحلیل موضوعات حقوقی

بنابر اظهارات گروهی از کارشناسان و اساتید، فارغ التحصیل رشته حقوق در گام اول لازم است  به قوانین مسلط باشد. فهم و درک ارتباط قوانین با یکدیگر، با آرای وحدت رویه و نظریات مشورتی جدید گام دوم در این مسیر است.  تا آنچنان که مرسوم است بتواند به صورت مستند و مستدل به تحلیل موضوعات حقوقی که با آنها مواجه می شود، بپردازد.

محتوای قانون مجازات کامفر

کتاب قانون مجازات اسلامی دکتر کامفر صرفا به بررسی ارتباط مواد قانون مجازات اسلامی با سایر قوانین، آرای وحدت رویه و نظریات مشورتی تازه تصویب شده می پردازد.

 یادآوری سریع متن مواد

سبک نوشتاری قانون مجازات کامفر برای افرادی که هدف آنها صرفا قانون خوانی است می تواند مفید واقع شود. از آشفتگی ذهنی خواننده جلوگیری کند. در مرتب و نظام مند ثبت شدن مطالب درحافظه کارا باشد. بدین طریق در بخاطر آوردن سریع نص مواد کمک نماید.

مخاطبان کتاب قانون مجازات اسلامی کامفر

دانشجویان، داوطلبان آزمونهای حقوقی، کارآموزان، وکلا و قضاتی که به دنبال کتابی به روز شده بر اساس آخرین اصلاحات، قوانین، آرای وحدت رویه و نظریات مشورتی جدید هستند، می توانند از مخاطبان این کتاب باشند.

برای مشاهده مشخصات و ویژگی های کتاب و خرید آن از لینک زیر می توانید اقدام کنید:

قانون مجازات اسلامی دکتر کامفر