معرفی کتاب مجموعه پرسش های چهارگزینه ای قوانین خاص حقوقی فلاح

در این نوشتار سعی بر آن است به معرفی کتاب تست قوانین خاص فلاح با عنوان «مجموعه پرسش های چهارگزینه ای قوانین خاص حقوقی فلاح» پرداخته شود. تست قوانین خاص حقوقی از تالیفات دکتر مهدی فلاح است. موسسه دوراندیشان چاپ و نشر آن را انجام می دهد.

 تست قوانین خاص فلاح تهیه کنیم یا نص مجموعه قوانین خاص برای آزمون کفایت می کند؟

کتاب تست قوانین خاص فلاح به طبقه بندی سوالات مطرح شده از پرکاربردترین قوانین خاص موضوع آزمونهای حقوقی سالیان گذشته پرداخته است. از این رو در سه سرفصل فهرست بندی شده است.

 سرفصل های تست قوانین خاص

  1. فصل اول: قوانین خاص حقوق مدنی
  2. فصل دوم: قوانین خاص آیین دادرسی مدنی
  3. فصل سوم: قوانین خاص حقوق تجارت

در انتهای کتاب هم پاسخنامه به همراه اصلاحات و الحاقات سال 98 اضافه شده است.

  قوانین خاص از منابع رسمی آزمون وکالت است

قوانین خاص چند سالی است که به عنوان منبع رسمی آزمونهای حقوقی اعلام شده است. از این رو طی این مدت درصد قابل توجهی از سوالات آزمونی را به خود اختصاص داده است.

نقص آزمون های حقوقی در پرداختن به قوانین خاص

 اهمیت ویژه قوانین خاص، آرای وحدت رویه و بعضا نظریات مشورتی که ظهور مسائل و مشکلات جدید در بطن جامعه منجر به توجه خاص به آنها شد بر کسی پوشیده نیست. اما به نظر کارشناسان وصاحبنظران  حوزه حقوق،  آزمونهای حقوقی در پرداختن به قوانین خاص نقص داشت. تحلیل و تفسیراین قوانین در کنار قوانین عام  گاه منجر به تعارض وتزاحم میان آنها می شد. در نهایت نتیجه،  سردرگمی و ابهام داوطلبان در پاسخگویی به تست ها بود.

هدف غایی علم حقوق

 ناگزیر وقت آن رسید که قوانین خاص و آرای وحدت رویه هم منبع سوالات تستی آزمونهای حقوقی شوند. بدین طریق استدلال مسائل مبتلابه جامعه، مستند به قوانین خاص مربوطه و آرای وحدت رویه جدید موجب پویایی و تحرک علم حقوق و قوانین شد. هدف غایی علم حقوق که حل مسائل و مشکلات اشخاص در سطح اجتماع است با توجه به قوانین جدید تحقق می یابد.

تالیف منبع تستی در زمینه قوانین خاص

 با الحاق قوانین خاص به منابع آزمون ها، جای خالی تالیفات، منابع تستی، شرح و آموزش قوانین خاص احساس شد.  از این رو کتاب پرسش های چهارگزینه ای قوانین خاص حقوقی در پاسخ به این نیاز جامعه حقوقی متولد شد.

تست های تالیفی، نقطه قوت کتاب تست قوانین خاص است

از نکات قوت کتاب تست قوانین خاص فلاح طراحی تست های تالیفی توسط مولف است. به علل مذکور در فوق تعداد تست های مربوط به قوانین خاص در آزمونهای حقوقی سنوات گذشته، قابل توجه نیست. از سوی دیگر تست های سنوات قبل جامع نیست . بنابراین تمام قوانین خاص و مواد آنها را پوشش نمی دهد. در این موارد مولف اقدام به طرح سوالات تالیفی نموده است. بدین طریق به نیاز خودسنجی داوطلبان در زمینه قوانین خاص پاسخ داده شده است.

تست خوانی قوانین خاص

تست های تالیفی می تواند منبع مفیدی در تثبیت نکات قوانین در حافظه تصویری باشد. کتاب تست قوانین خاص، می تواند کمک رسان داوطلبانی باشد که از منابع تستی برای تست خوانی استفاده می کنند.

تفکیک سوالات از پاسخنامه در یک جلد، تست خوانی به قاعده دوانگشتی

از نکات مهم در ساختار کتاب تست قوانین خاص فلاح تفکیک تست ها از پاسخنامه آنها است. تست های چهار گزینه ای اعم از تالیفی و منتخب بر اساس طبقه بندی لحاظ شده در ابتدای کتاب مدون شده اند. پاسخنامه تشریحی و کاربردی مستدل و مستند به قانون خاص و آرای وحدت رویه مرتبط  در بخش انتهایی کتاب گنجانده شده است. این سبک تالیف برای داوطلبانی که از تست خوانی به قاعده دوانگشتی استفاده می کنند، می تواند کمک کننده باشد.

جهت مشاهده مشخصات کتاب و خرید آن می توانید از لینک زیر اقدام کنید:

مجموعه پرسش های چهارگزینه ای قوانین خاص حقوقی فلاح