معرفی کتاب مبانی حقوقی دادخواست دکتر طیرانیان

نحوه نگارش دادخواست استاندارد

شروع دعوا در محاکم دادگستری با تقدیم دادخواست صورت می گیرد. از نظر قانونی هر دادخواستی منجر به تعیین وقت رسیدگی و جریان دادرسی نمی گردد. برای اینکه دادخواستی به تشکیل جلسه رسیدگی منتهی شود باید به درستی نگارش شود. در این محتوا با کتاب مبانی حقوقی دادخواست طیرانیان نوشته  آقای دکتر غلامرضا طیرانیان آشنا می شویم. چاپ و انتشار این کتاب توسط انتشارات کانون نشر علوم انجام می شود.

اولین گام در شروع دعوا

نگارش و تقدیم دادخواست، اولین گام و مهمترین گام در شروع دعوا است. اولین گام است، چون تا زمانی که دادخواست مطابق قانون تقدیم مرجع صالح نشود، رسیدگی به دعوا آغاز نمی شود. مهمترین گام است، چون سنگ بنای دعوا و جریان رسیدگی است. بنابراین اگر به اشتباه تنظیم و نگارش شود جریان دعوا، نحوه رسیدگی و حتی صدور حکم را (علاوه بر تحمیل هزینه های مالی و زمانی به طرفین دعوا) تحت تاثیر قرار می دهد.

مثالهای واقعی و کاربردی

نگارش دادخواست نیازمند تسلط خوب به متن قانون است. نویسنده باید شناخت کافی نسبت به  اصول حقوقی و دادرسی داشته باشد. قدرت بیان، توان نگارش از دیگر عوامل لازم برای نگارش یک دادخواست استاندارد است. استدلال قوی و آشنایی با منطق قضایی پایه و اساس نگارش یک دادخواست محکم و قوی است. از نقاط قوت کتاب مبانی حقوقی دادخواست، بیان مثال های واقعی است. مثال ها  از پرونده های مطروحه در محاکم دادگستری انتخاب شده اند. توضیح اجزای مثال پس از بیان مسئله با منطق قضایی توسط مولف صورت گرفته است.

دادخواست استاندارد

از ویژگی های جالب کتاب مبانی حقوقی دادخواست طیرانیان، انعکاس متن دادخواست های بررسی شده در آن است. این سبک تدوین به خواننده مبتدی فرصت می دهد با روال نگارش و اجزای یک دادخواست استاندارد، آشنا شود. بدون اینکه لازم باشد به سایر منابع واقعی و مجازی رجوع نماید .

یادگیری اصولی نگارش دادخواست

کتاب دکتر طیرانیان نخستین کتاب در زمینه نحوه نگارش دادخواست نیست.آخرین کتاب در این زمینه هم نخواهد بود. اما به لحاظ سبک نگارش منبعی مفید برای افرادی است که در ابتدای راه دادخواست نویسی هستند. همچنین قصد دارند به صورت اصولی با نحوه نگارش صحیح یک دادخواست آشنا شوند.

منبع راهنما

کتاب مبانی حقوقی دادخواست طیرانیان، منبع راهنمایی است برای آموزش نحوه نگارش دادخواست. همچنین افرادی که می خواهند آموخته های خود را بهبود دهند. با این کتاب می توانند، نکات ظریف اما پنهان در نگارش دادخواست را به آموخته های قبلی خود بیفزایند.

مخاطب کتاب مبانی حقوقی دادخواست

مخاطب این کتاب تمامی فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته حقوق در هر سطح ومقطعی هستند. محتوای کتاب برای وکلا و قضات محترمی که در ابتدای مسیر شغلی خود هستند خالی از فایده نمی باشد.

مطالعه همزمان با قانون آیین دادرسی مدنی

دانشجویان حقوق در مقطع کارشناسی، می توانندکتاب فوق را به همراه منبع دانشگاهی آیین دادرسی مدنی مطالعه نمایند. آیین دادرسی در محاکم دادگستری و نکات و شرایط مربوط به تنظیم دادخواست مطالعه شود. سپس از طریق مثال های کاربردی کتاب دکتر طیرانیان، مباحث مطالعه شده در ذهن آنها ساماندهی و تثبیت گردد. از طریق تمرینات طراحی شده در کتاب اشکالات و نقاط ضعف مشخص و برطرف شوند.

جهت خرید و مشاهده مشخصات کتاب میتوانید از طریق لینک زیر اقدام کنید:

کتاب مبانی حقوقی دادخواست طیرانیان