معرفی مجموعه دو جلدی آموزش جامع آیین دادرسی مدنی دکتر توکلی

مجموعه دو جلدی آموزش جامع آیین دادرسی مدنی توکلی برای آزمون وکالت مفید است یا قانون یار؟

«مجموعه دو جلدی آموزش جامع آیین دادرسی مدنی توکلی» در دو جلد از تالیفات دکتر محمد مهدی توکلی در حوزه تالیفات آزمونی برای آمادگی در آزمونهای حقوقی است. انتشارات مکتوب آخر چاپ و نشر کتاب آیین دادرسی مدنی توکلی را به عهده دارد.

بیان ساده و متفاوت

در کتاب آیین دادرسی مدنی توکلی، مولف بیانی ساده و متفاوت با آنچه که در نگارش کتب دانشگاهی متعارف است، دارد. مطابق یک چارچوب کلی به تعریف اصطلاحات حقوقی و توضیح مباحث می پردازد. در موارد لزوم مستند به مواد قانونی مرتبط استدلال می نماید.

ترکیب درسنامه و پرسش و پاسخ

از خصوصیات مباحث حقوقی و قوانین، خشک، کسل کننده و سنگین بودن آنها است. خصوصا مواردی که مبنای فقهی دارند و سرشار از عبارات فقهی و عربی هستند. بیان سنگین منابع دانشگاهی و رفرنس های اصلی هم مزید علت است. از این رو بعضی از داوطلبان اذعان داشته اند این نکات بهره وری آنها را کاهش و اتلاف زمان آنها را افزایش داده است. از ویژگی های مهم کتاب «آموزش جامع آیین دادرسی مدنی توکلی» نگارش آن به صورت ترکیبی از درسنامه و پرسش و پاسخ است. از امتیازات این سبک نوشتاری جلوگیری از اطاله و خسته کننده بودن متن است.

مزیت های دسته بندی مباحث

دسته بندی همزمان با عنوان بندی هر مبحث دارای چندین مزیت برای خواننده است از جمله :

  1. به خواننده این فرصت را می دهد که بداند در حال مطالعه چه مبحثی است.
  2. دسته بندی مطالب بدین شکل سبب ثبت و ساماندهی مطالب در حافظه تصویری داوطلب به همان شیوه ذخیره اطلاعات در فایل های کامپیوتر می شود. از این رو، ریکاوری و بازخوانی مطالب از حافظه در مواقع لزوم با سرعت بیشتری رخ خواهد داد. این نوع سبک نگارش از در هم ریختگی و پرتنش بودن ذهن جلوگیری می کند.
  3. به خواننده امکان برنامه ریزی برای مطالعات بعدی را می دهد.

 آیین دادرسی پرونده های قضایی

ابتکار جالب توجهی در تالیف کتاب آیین دادرسی مدنی توکلی به کار رفته است. این ابتکار شامل بیان نکات کاربردی و ظریف مربوط به آیین دادرسی پرونده های قضایی در محاکم دادگستری است. از قالب پرسش و پاسخ در بیان این نکات استفاده می شود.

بیان مباحث جدید در مجموعه دو جلدی آموزش جامع آیین دادرسی مدنی توکلی

پرداختن به مباحث جدید از قبیل مباحث حوزه تجارت الکترونیک از نقاط قوت کتاب«آموزش جامع آیین دادرسی مدنی توکلی» است.

نگاه ویژه به مسائل مبتلا به جامعه

قوانین مرتبط با این حوزه مثل قانون خاص جرایم رایانه ای چندین سال است به صورت شایع جز آمار پرونده های مورد رسیدگی در مراجع ذیربط است. این نوع نگاه ویژه به موارد مبتلا به جامعه باعث جهت دهی جامعه حقوقی به سمت حل مسائل و مشکلات جامعه می شود. هدف اصلی وضع قوانین و علم حقوق هم بررسی و حل مشکلات جامعه است.

تاثیر بیان مباحث جدید حقوقی بر خواننده

همچنین بیان مباحث جدید، در خواننده نوعی علاقه و انگیزه برای مطالعه بیشتر ایجاد می کند. مطابق اظهارات برخی داوطلبان آزمون وکالت و مدرسان دروس حقوقی، در آزمونهای سال های اخیر جهت گیری طراحان سوالات به سمت مباحث کاربردی در پرونده های قضایی بوده است. برای پاسخ دهی به چنین سوالاتی، داوطلب باید به قوانین اصلی، قوانین خاص کاربردی، آرای وحدت رویه، نظریات مشورتی و اصول فقه نیز تسلط کافی داشته باشد.

 نکته پایانی

آموزش جامع آیین دادرسی مدنی توکلی در دو جلد سخت و جلد شومیز توسط انتشارات به چاپ رسیده است جهت خرید و مشاهده کامل مشخصات و ویژگی هر کدام از آن ها از طریق لینک های زیر می توانید اقدام کنید:

مجموعه دو جلدی آموزش جامع آیین دادرسی مدنی توکلی جلد سخت

مجموعه دو جلدی آموزش جامع آیین دادرسی مدنی توکلی جلد شومیز