معرفی کتاب مجموعه سوالات طبقه بندی شده حقوق مدنی جرعه نوش

تست منتخب آزمون سنوات قبل بخوانم یا تست تالیفی؟

در این محتوا قصد داریم به معرفی تست حقوق مدنی جرعه نوش با عنوان «مجموعه سوالات طبقه بندی شده حقوق مدنی» بپردازیم.

مجموعه سوالات طبقه بندی شده حقوق مدنی توسط انتشارات مشاهیر دادآفرین منتشر می شود. این کتاب در 8 سرفصل مطابق سرفصل های دانشگاهی تدوین شده است.

سرفصل های مجموعه سوالات طبقه بندی شده حقوق مدنی جرعه نوش

  1. حقوق مدنی1: اشخاص و محجورین
  2. حقوق مدنی2: اموال و مالکیت
  3. حقوق مدنی3: کلیات اعمال حقوقی
  4. حقوق مدنی4: الزامات خارج از قرارداد
  5. حقوق مدنی5: خانواده
  6. حقوق مدنی6 و 7: عقود معین
  7. حقوق مدنی8: شفعه، وصیت و ارث
  8. مباحث پراکنده
  9. پاسخ نامه

تست های طبقه بندی شده موضوعی

در کتاب تست مدنی جرعه نوش، تست ها بر اساس موضوع از مدنی یک تا مدنی هشت، طبقه بندی شده است. بنابراین، داوطلب به راحتی پس از مطالعه هر موضوع می تواند به تست های آن رجوع نماید. با توجه به هدف خود، به تست زنی یا تست خوانی تست ها بپردازد.

تست های مدنی جرعه نوش، صرفا از نوع تالیفی است

ویژگی بارز تست مدنی جرعه نوش، تالیفی بودن تست های آن است. مولف با تجربه چند ساله طرح سوال در موسسه دادآفرین، به طرح و تدوین تست تالیفی پرداخته است.

بدیع و نو بودن تست ها مدنی جرعه نوش

به گفته مولف، تمام سعی وی در تالیف کتاب تست مدنی، طرح سوالات نو و بدیع بوده است. موضوعات مبتلا به جامعه و زاویه دید جدید، مبنای تدوین تست مدنی جرعه نوش است. به گونه ای که داوطلب و آموخته های وی، به چالش کشیده می شود. برای مثال، در بحث اشخاص و در باب شخصیت معنوی افراد این گونه می پرسد:«اگر زنی حق استفاده از تصویر خود در آگهی تبلیغاتی را در قالب قرارداد به یک شرکت تولید پوشاک بدهد، حکم قضیه چیست؟» بحثی که مبتلابه جامعه است اما به دلیل جدید بودن، شاید داوطلب گزینه اشتباه را انتخاب نماید.

سوالات و پاسخ نامه تفکیک شده

در کتاب مجموعه سوالات طبقه بندی شده حقوق مدنی جرعه نوش، پاسخ ها از سوالات جدا شده است. کلیه سوالات به صورت طبقه بندی شده است. سوالات از حقوق مدنی یک تا حقوق مدنی هشت در بخش ابتدایی کتاب تعبیه شده است. پاسخ نامه ها به ترتیب مذکور در بخش انتهایی کتاب قرار گرفته است. از این رو، تست مدنی جرعه نوش برای هر داوطلب با هر هدفی قابل استفاده است. اگر هدف تست زنی باشد، به راحتی و بدون دغدغه دیدن پاسخ ها به سوالات پاسخ می دهد. اما، اگر هدف وی تست خوانی باشد، به قاعده دو انگشتی می تواند به مطالعه تست ها بپردازد.

پاسخ های تشریحی، مستدل و مستند

به گفته مولف، کلیه تست ها حقوق مدنی جرعه نوش، تالیفی است. از طرف دیگر، پاسخ سوالات تشریحی است. مستدل و مستند به منابع معتبر است. این منابع شامل قانون مدنی، قوانین خاص مرتبط، آرای وحدت رویه و دکترین حقوقی است. معمولا، نظرات دکتر کاتوزیان به عنوان دکترین حقوقی ملاک پاسخ گویی قرار گرفته است.

ارجاع به منابع

در کتاب مجموعه سوالات طبقه بندی شده حقوق مدنی جرعه نوش، مولف در انتهای هر پاسخ به منبع آن ارجاع داده است. برای مثال در انتهای پاسخ سوال 714 به اعمال حقوقی شماره 415 و مواد 422 و 423 قانون مدنی ارجاع داده شده است. این ارجاع، اولا از سردرگمی ناشی از جستجوی مستند پاسخ در منابع دیگر جلوگیری می کند. ثانیا در صورت ابهام یا برای فهم و مطالعه  بیشتر می تواند به منبع مذکور رجوع نماید. در غیر این صورت، ضرورتی برای رجوع به منبع نیست.

برجسته کردن واژگان کلیدی

در صورت سوالات واژه هایی از قبیل است، نیست، غلط برجسته شده است. این کار با هدف افزایش دقت و توجه داوطلب انجام شده است. از طرف دیگر می تواند با تله های تستی طراحان آشنا شود. داوطلب در جلسه آزمون اصلی به عللی از قبیل استرس و عجله دچار کم دقتی می شود. ممکن است در تله تستی مولف افتاده و پاسخ را اشتباه بزند.

جهت مشاهده ویژگی ها و خرید کتاب از لینک زیر می توانید اقدام کنید:

مجموعه سوالات طبقه بندی شده حقوق مدنی جرعه نوش