معرفی کتاب مجموعه پرسش‌های چهارگزینه‌ ای حقوق تجارت دکتر قربانی

تست تجارت قربانی تهیه کنم یا تست نیلوفر حسینی؟

در این محتوا قصد داریم به معرفی کتاب تست تجارت قربانی با عنوان « مجموعه پرسش های چهارگزینه ای حقوق تجارت» بپردازیم. کتاب تست تجارت تالیف دکتر مجید قربانی لاچوانی است. انتشارات چتردانش، انتشاراتی است که چاپ و نشر کتاب تست قربانی را انجام می دهد. مولف در 6 بخش به طبقه بندی تست های تجارت آزمون های حقوقی مختلف سنوات قبل پرداخته است.

سرفصل های کتاب مجموعه پرسش های چهارگزینه ای حقوق تجارت قربانی

  1. بخش اول: تعریف تاجر، اعمال تجارتی و تکالیف تجار
  2. بخش دوم: قراردادهای با نام قانون تجارت
  3. بخش سوم: اشخاص حقوقی
  4. بخش چهارم: اسناد تجارتی
  5. بخش پنجم: ورشکستگی
  6. بخش ششم: مالکیت های معنوی و داوری تجارتی

محتوای کتاب تست تجارت

در کتاب تست تجارت، مولف پرسش های چهارگزینه ای آزمون های حقوقی سال های قبل را گردآوری و تنظیم کرده است. این سوالات مشتمل بر تست های حقوق تجارت آزمون های وکالت، قضاوت، سردفتری، ارشد و دکتری آزاد و سراسری است.

طبقه بندی موضوعی تست ها در مجموعه پرسش های چهارگزینه ای حقوق تجارت قربانی

مولف در کتاب تست تجارت، سوالات را به صورت موضوعی در شش بخش دسته بندی کرده است. موضوع هر بخش بر اساس فراوانی تست های موجود انتخاب شده است.

نوع بیان مطالب

از ویژگی های پاسخ ها در کتاب تست حقوق تجارت، بیان ساده، سلیس و روان آنها است.بیان ساده و روان در پاسخ گویی به سوالات، موجب فهم آسان پاسخ ها می شود.

تمرکز بر دو قانون خاص جدید

از نکات مهم در تالیف کتاب تست تجارت، تمرکز مولف بر قانون صدور چک مصوب 1397 و دستورالعمل اجرایی ثبت تبدیل شرکت های تجارتی 1399 است. در انتهای کتاب و در بخش مجزا مولف به بیان نوآوری ها و نارسایی های آنها پرداخته است.

 درج پاسخ هر سوال در ذیل آن

پاسخ هر تست بلافاصله در ذیل تست مربوطه درج گردیده است. درج جواب در ذیل سوال برای افرادی که به تست خوانی می پردازند، یک مزیت محسوب می گردد. چون داوطلب لازم نیست برای دیدن و مطالعه جواب به انتهای کتاب یا جلد دوم رجوع نماید.

توجیه پاسخ درست و رد گزینه نادرست

 سبک پاسخگویی به سوالات شامل توجیه مستند و مستدل گزینه درست است. در کنار آن و در رد گزینه های غلط به بیان علل نادرستی این گزینه ها می پردازد.

استفاده از مبانی نظری در پاسخ گویی به سوالات

 در مواردی لازم بوده است که جواب ها با استفاده از مبانی نظری پاسخ داده شوند. از این رو مولف در این موارد، مبانی نظری پاسخ درست را هم در پاسخ تشریحی تست ذکر نموده است.

برای مشاهده مشخصات و خرید کتاب می توانید از لینک زیر اقدام کنید:

مجموعه پرسش‌های چهارگزینه‌ ای حقوق تجارت قربانی