معرفی کتاب هزار تست اصول فقه سمیع پور

اصول فقه سمیع پور چه می گوید؟

در این نوشتار قصد داریم به معرفی تست اصول فقه سمیع پور با عنوان «هزار تست اصول فقه» بپردازیم.  مولف هزار تست اصول، سعید سمیع پور است. ویرایش و چاپ 1400 کتاب تست اصول فقه سمیع پور توسط انتشارات مهرپویان پویا به مخاطبان آن عرضه می گردد.

تست اصول فقه سمیع پور در سه بخش طراحی شده است. شامل 1000 تست ترکیبی طبقه بندی شده می باشد.

سرفصل های هزار تست اصول فقه سمیع پور

  1. بخش اول: کلیات
  2. بخش دوم: سوالات آزمون جامع
  3. بخش سوم: سوالات چالشی

کلیات

در این بخش مولف به طبق بندی تست های آزمون وکالت سنوات قبل پرداخته است. هر جا لازم است و نکته ای باید ذکر شود، آن نکته در قالب یک تست تالیفی و پاسخ آن آمده است. در این بخش کلیه مباحث آزمونی پوشش داده شده است. مباحثی که ارزش آزمونی ندارد، مطرح نگردیده است.

سوالات آزمون جامع

در این بخش از کتاب سمیع پور، مولف پنج دوره آزمون جامع طراحی نموده است. سوالات این 5 دوره در قالبی مشابه آزمون های جامع موسسات آموزشی آمده است. کلید سوالات درانتهای هرآزمون جامع قرار داده شده است.

سوالات چالشی

بخش انتهایی کتاب اصول فقه سمیع پور، طرح 56 سوال با عنوان سوالات چالشی است. این بخش در قالب پرسش و پاسخ طراحی شده است. یکی از روش های صحیح مطالعه، طرح سوال و یافتن پاسخ درست آن در میان مباحث خوانده شده است.

ریکاوری مطالب

جستجو برای یافتن پاسخ سوال، باعث می شود ذهن خواننده به چالش کشیده شود. از طریق استدلال ذهن به بررسی ارتباط مباحث بپردازد. مطالب در ذهن تثبیت گردد. سرعت یادگیری و ریکاوری مغز افزایش یابد. سوالات چالشی می تواند به این فرآیند کمک نماید.

معناشناسی و تعریف اصطلاحات

اصول فقه به ویژه در بخش الفاظ و وضع آن بر معناشناسی متمرکز است. در برخی موارد طراحان، به طرح سوال از اصطلاحات فقهی، اصولی و تعاریف آنها می پردازند. در هزار تست اصول فقه، مولف تعدادی از این نوع سوالات را گردآوری نموده و پاسخ داده است. در ذیل این تست ها و در پاسخ آنها در قالب نکات کلیدی، مترادف های آنها را بیان نموده است.

مباحث اختلافی

پرداختن به مباحث اختلافی از ویژگی های کتاب تست اصول فقه سمیع پور است. تست های منتخب و تالیفی در این زمینه به صورت مستند پاسخ داده شده است. در پاسخ نظرات مشهور فقها، مرحوم آخوندی و نظر دکترقافی- شریعتی بدون تفسیر مولف بیان گردیده است. بنابراین خواننده می تواند با نظرات مهمی که ممکن است موردنظر طراحان باشد آشنا شود.