معرفی کتاب تحریر الوسیله امام خمینی (ره) سمیع پور

برای متون فقه آزمون وکالت، چه بخوانم؟

در این محتوا به معرفی منبع آزمونی متون فقه آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه می پردازیم. کتاب تحریر الوسیله ویژه آزمون وکالت قوه قضاییه، تالیف سعید سمیع پور است. نشر کولاد، چاپ دوم 1400 کتاب تحریر الوسیله سمیع پور را منتشر کرده است. مولف کتاب تحریر الوسیله در 5 فصل مجزا به بیان مباحث آزمونی به همان سبک و سیاق منبع اصلی پرداخته است.

 سرفصل های کتاب تحریر الوسیله ویژه آزمون وکالت

  1. کتاب الوکاله
  2. کتاب الاقرار
  3. کتاب الایمان
  4. کتاب القضا
  5. کتاب الشهادات
  6. تست های تالیفی
  7. تست های آزمونی

ساختار کتاب تحریرالوسیله سمیع پور

کتاب تحریر الوسیله امام خمینی(ره)، منبع رسمی آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه در درس متون فقه است. در کتاب تحریر الوسیله امام خمینی(ره)، مباحث در قالب مساله بیان شده است. به همین ترتیب، مولف کتاب تحریر الوسیله ویژه آزمون وکالت نیز همین ترتیب و ساختار را رعایت نموده است. از این رو، در کتاب تحریر الوسیله ویژه آزمون وکالت قوه قضاییه، متن عربی و فارسی هر مساله درج شده است.

متن عربی

 در برخی موارد؛ تست های متون فقه آزمون وکالت قوه قضاییه، از متن عربی تحریر الوسیله طرح می شود. از این رو، مطالعه متن عربی مباحث آزمونی لازم و حائز اهمیت است. به همین دلیل، در کتاب تحریر الوسیله ویژه آزمون وکالت قوه قضاییه، متن عربی مباحث نیز درج شده است.

ترجمه روان و فارسی مباحث

ترجمه فارسی مسائل تحریر الوسیله در درک مقصود نویسنده موثر است. از این رو، ترجمه روانی که بتواند مفاهیم را به درستی انتقال دهد از اهمیت بیشتری برخوردار است. از طرف دیگر، ترجمه فارسی مسائل تحریر الوسیله و مطابقت ترجمه اصطلاحات فقهی و حقوقی با متن عربی، در برخی موارد کانون توجه طراحان سوال است.

سوالات تالیفی

در انتهای کتاب، بخشی تحت عنوان تست های تالیفی تعبیه شده است. در این بخش، تعدادی سوال تالیفی در هر مبحث آزمونی طرح شده است. سوالات این بخش، به صورت موضوعی طبقه بندی شده است. از این رو، اگر هدف داوطلب از تست زنی؛ خود سنجی باشد، می تواند به تست های این بخش رجوع نماید.

سوالات آزمونی سنوات قبل

در بخش سوم کتاب تحریر الوسیله سمیع پور، سوالات آزمونی سنوات قبل تدوین شده است. سوالات این بخش بر اساس سال برگزاری آزمون طبقه بندی شده است. این بخش، سوالات درس متون فقه آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه از سال 1386 تا 1399 را پوشش می دهد.

ترجمه روان متن عربی تست ها

متن عربی سوالات تستی در انتهای کتاب به فارسی روان ترجمه شده است. ترجمه سوالات به فارسی، شامل هم تست های تالیفی می شود و هم تست های آزمونی.

پاسخ سوالات

پاسخ هر تست، اعم از تالیفی و آزمونی، بلافاصله ذیل آن تست درج شده است. در موارد لزوم، پاسخ سوال به صورت تشریحی بیان شده است.

برای مشاهده مشخصات کتاب و خرید آن از لینک زیر می توانید اقدام کنید:

تحریر الوسیله امام خمینی(ره) ویژه آزمون وکالت قوه قضاییه سمیع پور