معرفی کتاب تست حقوق مدنی قربانی

در این مقاله بنا داریم کتاب تست حقوق مدنی قربانی را مورد بررسی قرار دهیم و نکات مثبت و ویژگی های آن را برشمریم. با معرفی کتاب، مخاطبان از کاربردها و کارکردهای آن اطلاع می یابند. از این رو داوطلبان آزمونهای حقوقی می توانند با توجه به نوع مطالعه، برنامه ریزی و سایر شرایط، منبع مناسبی که قادر به ارتباط گیری با آن هستند، انتخاب و تهیه نمایند.

تست حقوق مدنی قربانی تهیه کنم یا قانون یار مدنی؟

مقایسه دو کتاب با محتوای متفاوت قیاس درستی نمی باشد. قانون یار مدنی، درسنامه حاوی نکته و تست است. در حالی که تست مدنی قربانی، مجموعه تست های طبقه بندی شده آزمونهای حقوقی سنوات گذشته است. پاسخنامه مبسوط تست مدنی قربانی جهت بیان مطالب مرتبط است. هدف مولف از بیان مطالب مرتبط به جواب هر سوال، بی نیازی خواننده از رجوع به سایر منابع عنوان شده است.

دسته بندی موضوعی سوالات آزمونهای حقوقی سنوات قبل

در کتاب تست مدنی قربانی، مولف سوالات آزمون های مختلف حقوقی سنوات گذشته را به صورت موضوعی دسته بندی کرده است. دسته بندی مطابق فهرست بندی قانون مدنی انجام شده است. بنابراین خواننده قادر خواهد بود پس از مطالعه هر مبحث از حقوق مدنی، به تست های آن در این کتاب رجوع نماید.

پاسخ تشریحی مستدل و مستند

از نکات مثبت در تالیف کتاب تست مدنی قربانی، پاسخگویی مستدل و مستند به قوانین، آرای وحدت رویه جدید و مرتبط و دیدگاه غالب در دکترین حقوق مدنی است. منظور از دیدگاه غالب، نظرات دکتر کاتوزیان است.از این رو داوطلب می تواند با مطالعه پاسخ های تشریحی با نحوه استدلال و ارتباط دهی مواد قانون با یکدیگر و با آرای وحدت رویه آشنا می شود.

جامعیت و بی نیازی در رجوع به منابع پراکنده

مولف کتاب تست مدنی با هدف بی نیازی داوطلب از رجوع به سایر منابع، مطالب مرتبط با هر سوال را بیان نموده است. از این رو داوطلبی که بتواند با این کتاب ارتباط برقرار نماید، می تواند به منبعی جامع با پوشش حداکثری مباحث آزمونی دسترسی داشته باشد.

تثبیت مطالب با تست خوانی

از کاربردهای کتاب تست مدنی قربانی، استفاده از آن برای تست خوانی است. جواب هر سوال ذیل آن آورده شده است. داوطلب بدون اتلاف وقت و رجوع به انتها یا جلد دوم، پاسخ را در ذیل سوال مطالعه می کند. همچنین تست خوانی سرعت مطالعه را هم افزایش می دهد.از این رو داوطلبی که از تست خوانی برای تثبیت مطالب استفاده می کند، می تواند از مخاطبان این کتاب باشد. داوطلب می تواند پس از مطالعه هر مبحث و تست خوانی آن، اقدام به خلاصه نویسی و نکته برداری با نمودار درختی نماید.

تکنیک رد گزینه های غلط

در مواردی که ضروری به نظر رسیده است، مولف علاوه بر توجیه پاسخ درست به علت نادرستی سایر گزینه ها هم پرداخته است. از تکنیک های تست زنی در مهندسی معکوس، تکنیک رد گزینه های غلط است.دقت در صورت سوال، گزینه ها و رد گزینه های غلط در جلسه آزمون اصلی، داوطلب را به جواب صحیح می رساند. از این رو توجه به این نوع سوالات باعث آشنایی داوطلب با تکنیک های تست زنی و تقویت آن می شود.