تست آزمون کارشناسی رسمی دادگستری رشته حسابداری و حسابرسی از کجا تهیه کنم؟

در این محتوا به معرفی کتاب تست کارشناسی رسمی حسابداری حسنی خواهیم پرداخت. کتاب«تشریح کامل سوالات آزمون های کارشناسی رسمی رشته حسابداری و حسابرسی» تالیف دکتر محسن حسنی است.

 

کتاب تست آزمون کارشناسی رسمی رشته حسابداری قابل استفاده برای رشته های حسابداری؛ حسابرسی، مدیریت و اقتصاد است و انتشارات نوآور، چاپ و انتشار این کتاب را انجام می دهد.

سرفصل های کتاب تست آزمون کارشناسی رسمی حسابداری و حسابرسی

کتابتست کارشناسی رسمی حسابداری حسنی در 3 بخش تنظیم شده است.

  1. بخش اول: آزمون کارشناسی رسمی دادگستری
  2. بخش دوم: آزمون کارشناسی رسمی قوه قضائیه
  3. بخش سوم: سوالات تالیفی با پاسخ کلیدی

ساختار کتاب تست کارشناسی رسمی حسابداری حسنی

کتاب تشریح کامل سوالات آزمون های کارشناسی رسمی دادگستری و قوه قضائیه از 3 بخش تشکیل شده است.

  1. بخش اول، به تشریح سوالات آزمون های کارشناسی رسمی دادگستری در رشته حسابداری و حسابرسی از سال 1375 تا 1398 اختصاص دارد.
  2. بخش دوم، به تحلیل سوالات آزمون های کارشناسی رسمی قوه قضائیه از سال 1375 تا 1396 می پردازد.
  3. بخش سوم، حاوی 345 تست تالیفی منطبق با سرفصل های آزمون کارشناسی رسمی رشته حسابداری و حسابرسی است.

تست های ترکیبی

تست های منتخب کتاب تشریح کامل سوالات آزمون های کارشناس رسمی، ترکیبی از دو نوع تست به صورت مجزا و تفکیک شده است.

  • نوع اول: تست های آزمونی سنوات قبل
  • نوع دوم: تست های تالیفی مولف

تست های آزمونی سنوات قبل

تست های آزمونی مندرج در کتاب تشریح کامل سوالات آزمون های کارشناسی رسمی به دو دسته تقسیم می شود.

  • دسته اول: تست های آزمون کارشناسی رسمی دادگستری
  • دسته دوم: تست های آزمون کارشناسی رسمی قوه قضائیه

 

  تست های تالیفی

این دسته از تست ها، توسط مولف طراحی شده است. تست های تالیفی، شامل تست هایی می شود که پتانسیل طرح در آزمون ها آتی را دارد. واژگان کلیدی در هر سوال با خط کشیدن زیر آن ها برجسته شده است. واژگانی از قبیل«است و نیست» که امکان دارد به علت کم دقتی داوطلب، منجر به انتخاب گزینه غلط و کسب نمره منفی در آن سوال گردد.

پاسخ نامه تشریحی

در کتاب تشریح کامل سوالات آزمون های کارشناسی رسمی رشته حسابداری و حسابرسی، فقط سوالات بخش اول و دوم دارای پاسخ نامه تشریحی، مستدل و مستند است. در بین سوالات این دو بخش، سوالات دروس عمومی با استناد به قوانین و مقررات مربوطه پاسخ داده شده اند. سوالات دروس تخصصی که در قالب مساله و به زبان ریاضی طرح می گردند؛ نیز، به صورت تشریحی و با درج فرمول ها و جداول لازم حل شده اند. پاسخ نامه هر آزمون به صورت مجزا از سوالات و در انتهای آن آزمون نوشته شده است.

پاسخ کلیدی

این نوع پاسخ نامه به تست های بخش سوم یا همان سوالات تالیفی اختصاص دارد. سوالات تالیفی پاسخ نامه تشریحی، مستدل و مستند ندارد. از این رو، صرفا کلید هر سوال در انتهای آن سوال درج شده است.

تست خوانی یا تست زنی  

اصولا هدف داوطلبان از تهیه کتاب تست با هم متفاوت است. بعضی از داوطلبان در روش های مطالعاتی خود از شیوه تست خوانی با توجه به شرایط و پارامترهای خود استفاده می کنند. در مقابل، تعدادی از داوطلبان قرار دارند که از تست زنی برای خود سنجی و ارزیابی میزان تسلط بر مباحث استفاده می کنند.

تست خوانی به قاعده دو انگشتی

نحوه طرح و پاسخ دهی به سوالات در کتاب تست آزمون کارشناسی رسمی حسابداری به گونه ای است که می تواند نیاز هر دو گروه فوق را تامین نماید.

سوالات دو بخش اول را هر دو گروه  می توانند استفاده نمایند چون سوالات و پاسخ نامه هر آزمون تفکیک شده است. داوطلب با هدف تست خوانی، می تواند به قاعده دوانگشتی به مطالعه این سوالات بپردازد.

هم چنین، داوطلبان با هدف تست خوانی می توانند به راحتی از سوالات تالیفی نیز استفاده کنند. چون، کلید هر سوال ذیل همان سوال درج شده است.

 برای مشاهده نمونه ای از کتاب  و خرید آن از لینک زیر اقدام کنید:

تشریح کامل آزمون های کارشنـاسی رسمی (دادگستری و قوه قضاییه) رشته‌ حسابداری و حسابرسی دکتر حسنی

در خصوص آزمون کارشناسی رسمی  در ادامه بیشتر بخوانید:

در آزمون کارشناسی رسمی دادگستری شرکت کنم یا آزمون کارشناسی رسمی قوه قضائیه؟

کارشناسان رسمی به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول، کارشناسان رسمی دادگستری هستند. این گروه با ثبت نام و کسب نمره لازم در آزمون کارشناسی رسمی دادگستری، پس از طی مراحل لازم با کسب مجوز به عضویت کانون کارشناسان رسمی دادگستری در خواهند آمد. متولی برگزاری آزمون کارشناسی رسمی دادگستری، کانون کارشناسان رسمی دادگستری است.

دسته دوم، کارشناسان رسمی قوه قضائیه محسوب می شوند. این گروه، با ثبت نام و کسب نمره لازم در آزمون کارشناسی رسمی قوه قضائیه؛ پس از طی مراحل مربوطه، با دریافت مجوز از مرکز کارشناسان رسمی قوه قضائیه به عضویت این مرکز در خواهند آمد. متولی برگزاری آزمون کارشناسی رسمی قوه قضائیه، مرکز کارشناسان رسمی قوه قضائیه  است.

منابع آزمون کارشناسی رسمی

منابع آزمونی کارشناسی رسمی  به دو دسته تقسیم می شود. دسته اول، شامل دروس عمومی است که بین کلیه رشته ها مشترک است. دسته دوم، دروس تخصصی هر رشته است.

دروس عمومی

این دروس که مشترک بین کلیه رشته ها است از شامل موارد ذیل است:

  • قوانین حاکمیتی
  • قوانین و مقررات کارشناسان رسمی
  • قوانین و مقررات کاربردی
  • کارشناسی در آیین دادرسی مدنی
  • کارشناسی در آیین دادرسی کیفری
  • مباحث عمومی و کاربردی مختص کارشناسان رسمی

دروس تخصصی

این دروس برای هر رشته، تخصصی و متفاوت از سایر رشته های آزمون کارشناسی رسمی است.