معرفی کتاب قانون یار حقوق ثبت شعبانی و عبداللهی

برای مطالعه حقوق ثبت قانون یار بخوانم یا رفرنس های اصلی؟

در این محتوا به معرفی کتاب حقوق ثبت شعبانی با عنوان «قانون یار حقوق ثبت» تالیف محمد شعبانی و میثم عبداللهی می پردازیم. انتشارات چتردانش چاپ و نشر قانون یار حقوق ثبت شعبانی را به عهده دارد.

درکتاب حقوق ثبت شعبانی نص مواد، نکات آزمونی و تستی مجموعه قوانین و مقررات وآیین نامه های مرتبط ثبتی گردآوری شده است.

قانون یار حقوق ثبت جهت آمادگی در آزمون های حقوقی از قبیل آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه و آزمون سردفتری طراحی شده است. از این رو مشتمل بر قوانین ثبتی است که می تواند برای آمادگی در این آزمون ها مفید باشد.

شرح ماده به ماده قوانین در قانون یار حقوق ثبت شعبانی

مولف در کتاب قانون یارحقوق ثبت به سبک کتب شرح آزمونی به تشریح ماده به ماده قوانین ومقررات ثبتی آزمونی پرداخته است. از این رو در ذیل هر ماده به بیان نکات مهم آزمونی و تستی پرداخته است.

ارتباط مواد با یکدیگر

کتاب قانون یار حقوق ثبت شعبانی، در شرح ماده به ماده قوانین به بیان مواد سایر قوانین، آرای وحدت رویه و نظریات مشورتی مرتبط پرداخته است.

از این رو خواننده با مطالعه نص مواد و نکات آن می تواند ارتباط هر ماده با سایر مواد و آرای وحدت رویه و نظریات مشورتی جدید را بفهمد.

 تست درون متنی

کتاب قانون یار حقوق ثبت در تکمیل درسنامه، حاوی بخش تست درون متنی است. تست درون متنی ترکیبی از تست های تالیفی مولف و تست های منتخب از آزمون های حقوقی سنوات گذشته است.

برای سهولت در مطالعه مولف جدول سوالات را به صورت مجزا از کادر پاسخنامه طراحی کرده است.

تفکیک سوالات از پاسخنامه

مجزا بودن سوالات و پاسخ تست ها پاسخگوی خواسته تمام خوانندگان با اهدف متفاوت است. خواه هدف داوطلب تست زنی و خودسنجی باشد و خواه تست خوانی و تثبیت مطالب در حافظه.

در تست خوانی چون جدول و کادر سوالات در یک صفحه یا دو صفحه پشت سر هم هستند، خواننده با زحمت رجوع به جلد دوم یا انتهای کتاب مواجه نخواهد بود.

از طرف دیگر اگر هدف تست زنی و خودسنجی باشد چون جواب ها در کادر جداگانه آمده است و ذیل هر سوال نیست، داوطلب با مشکل دیدن و لو رفتن پاسخ ها قبل از استدلال و رسیدن به جواب مواجه نخواهد بود.

تست سنوات گذشته در قانون یار حقوق ثبت شعبانی

از نکات مثبت قانون یار حقوق ثبت مشتمل بودن بر تست های سنوات گذشته است. در انتهای کتاب هم سوالات و پاسخنامه آزمون مشاوران سال 96 و 98 و آزمون سردفتری سال 97 گردآوری و ارائه شده است.

از این رو داوطلبان در موضوعات و مباحث آزمونی بیشتر سوالات سنوات قبل را در دسترس دارند. اما در موضوعاتی که مورد سوال واقع نشده و نمونه تست سنوات قبل برای آنها وجود ندارد، به سوالات تالیفی اکتفا شده است.

جهت مشاهده مشخصات و خرید کتاب از طریق لینک زیر میتوانید اقدام کنید:

قانون یار حقوق ثبت شعبانی