معرفی کامل شرح نموداری-آزمونی جزای عمومی حسین وند

کتاب شرح نموداری-آزمونی حقوق جزای عمومی حسین وند 1400 را از کجا تهیه کنم؟

کتاب شرح جزای عمومی حسین وند با عنوان«شرح نموداری-آزمونی جزای عمومی» از انتشارات مهرگان مبین در سال 1400 منتشر شده است.

حقوق جزای عمومی یکی از دروس پایه و اصلی رشته حقوق است. برای فهم مراد و منظور مقنن از مواد قانون مجازات اسلامی و سایر قوانین جزایی تسلط بر مفاهیم پایه لازم و ضروری است.

مفاهیم پایه حقوق جزا

دانشجویان رشته حقوق، مفاهیم پایه را در سرفصل های دانشگاهی یاد می گیرند. این سرفصل ها در واحد های درسی حقوق جزای عمومی یک تا سه و حقوق جزای اختصاصی یک تا 4 تدریس می شود.

مخاطبان این مقاله

برخی از داوطلبان آزمون های حقوقی، فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته حقوق در یادگیری حقوق جزا خصوصا حقوق جزای عمومی با مشکل مواجه می گردند. از این رو، تحریریه داد بازار در این مقاله  به معرفی کتابی در حوزه حقوق جزای عمومی پرداخته است.

سرفصل های کتاب شرح جزای عمومی حسین وند

  1. کتاب اول: کلیات
  • بخش اول: مواد عمومی
  • بخش دوم: مجازات ها
  • بخش سوم: جرائم
  • بخش چهارم: شرایط و موانع مسئولیت کیفری
  • بخش پنجم: ادله اثبات در امور کیفری
  • بخش ششم: ضمائم(قوانین خاص جزایی)

ساختار کتاب

کتاب شرح نموداری-آزمونی جزای عمومی از 6 بخش تشکیل شده است. پنج بخش اول به شرح مواد قانون مجازات اسلامی می پردازد. در بخش انتهایی(با عنوان ضمائم) قوانین خاص جزایی گردآوری و درج شده است.

مباحث کتاب به صورت موضوعی-موادی طبقه بندی شده است. در ابتدای هر مبحث، مواد مرتبط با موضوع سرفصل از قانون مجازات اسلامی درج شده است. تشریح مباحث با درج پیش درآمدی در ابتدای آن فصل آغاز می گردد. در پایان، نکات و توضیحات هر مبحث در قالب الگوهای تصویری، نمودار های الگوریتمی و ساختار های تعریف شده بیان گردیده است.

طبقه بندی موضوعی مواد

در بیان مطالب آموزشی کتاب شرح نموداری-آزمونی جزای عمومی از روشی ترکیبی استفاده شده است. معمولا در کتب شرح، مولف به شرح ماده به ماده قانون می پردازد.

برخلاف رویه معمول، در شرح جزای عمومی حسین وند مواد قانون مجازات اسلامی به صورت جمعی یا چند تایی و  بر اساس موضوع مواد شرح داده می شوند.

برای نمونه در صفحه 11 شرح نموداری-آزمونی جزای عمومی، قلمرو اجرای قوانین جزایی در مکان(اقسام صلاحیت ها)،  موضوع مواد 3تا 9 قانون مجازات اسلامی شرح داده شده است.

بیان ساده و روان مطالب با استفاده از نمودار های الگوریتمی(فلوچارت ها)

بیان ساده و روان مطالب از نقاط قوت یک کتاب است، ویژگی که باعث می شود آن کتاب در میان مخاطبانش از اقبال برخوردار گردد.

مولف کتاب از متد های مختلف برای بیان ساده و روان مطالب  بهره برده است. از جمله متد های به کار رفته در این کتاب، استفاده از نمودار های الگوریتمی یا فلوچارت ها است.

مثلا، مولف در صفحه 15 برای حل مساله صلاحیت سرزمینی، تشخیص و تفکیک اقسام آن از نمودار های الگوریتمی استفاده کرده است. بالاخص در نوع صلاحیت سرزمینی شناور در کشتی و هواپیما که با استفاده از فلوچارت ها به صورت گام به گام، نحوه تشخیص آن از سایر انواع صلاحیت ها توضیح داده شده است.

نکات مهم و کلیدی

در کتاب شرح جزای عمومی حسین وند، مباحث اصلی در قالب فلوچارت و الگوهای تصویری بیان شده است. اما، نکات مهم و کلیدی که دارای ارزش آزمونی هستند به صورت مجزا با عنوان نکته یا در مواردی در قالب نمودار درختی بیان شده است.

 

جهت مشاهده تصاویری از کتاب و خرید آن از لینک زیر اقدام کنید:

شرح نموداری-آزمونی جزای عمومی حسین وند