آزمون یار قوانین خاص حقوقی و کیفری

تست قوانین خاص چه بخوانم؟

در این نوشتار سعی بر آن است تست قوانین خاص گرامی با عنوان «آزمون یار قوانین خاص حقوقی و کیفری » تالیف امید گرامی طیبی، بابک زارعی و مهتاب رهبر به داوطلبان آزمون های حقوقی معرفی گردد. تست قوانین خاص گرامی توسط انتشارات اندیشه ارشد، چاپ و انتشار می یابد.

دسته بندی موضوعی

تست های گردآوری شده در این مجموعه بر اساس نوع و نام قانون دسته بندی و پاسخ داده شده است. از این رو داوطلب به سادگی می تواند قانون خاص موردنظر خود را در فهرست کتاب ذیل عنوان قانون اصلی پیدا و به آن رجوع نماید.

 

 سرفصل های آزمون یار قوانین خاص حقوقی و کیفری گرامی

  1. آیین دادرسی مدنی
  2. حقوق مدنی
  3. حقوق تجارت
  4. حقوق جزا و آیین دادرسی مدنی

سوالات تفکیک شده برای هر قانون خاص

از نکات مثبت در تالیف کتاب آزمون یار قوانین خاص، دسته بندی درون عنوانی است. بنابراین داوطلب می تواند مثلا با رجوع به قانون آیین دادرسی مدنی در فهرست کتاب، سوالات قانون شورای حل اختلاف را تفکیک شده از بقیه قوانین خاص آدم بیابد.

تست های ترکیبی

تست های موجود درآزمون یار قوانین خاص، ترکیبی از تست های منتخب سنوات گذشته و تست های تالیفی مولفان است. در مواردی که قانون خاصی تست منتخب ندارد، مولفان اقدام به طراحی تست تالیفی کرده اند.

ارتباط مواد قانون با یکدیگر

پاسخ های تشریحی مستدل و مستند از ویژگی های کتاب تست قوانین خاص محسوب می گردد. در تالیف کتاب سعی مولفان بر این بوده است که پاسخ ها با بیان ساده، سلیس، روان و قابل فهم بیان گردد. ارتباط مواد قانون مورد نظر با سایر قوانین، آرای وحدت رویه، احکام دیوان عالی کشور و آیین نامه های مرتبط برای خواننده به وضوح آشکار گردد.

تثبیت مباحث با تست خوانی

در کتاب آزمون یار قوانین خاص حقوقی و کیفری گرامی پاسخ تشریحی بلافاصله بعد از صورت سوال بیان شده است. این ویژگی می تواند برای داوطلبی که با هدف تثبیت مباحث تست خوانی می کند، مفید واقع گردد. خصوصا برای مروردر ماه پایانی و 10 روز طلایی مانده تا آزمون حقوقی، می تواند مناسب باشد.

منبع مفید برای نکته برداری

هدف مولفان از تالیف آزمون یار قوانین خاص، صرفا ارائه مجموعه ای از تست ها نیست. بلکه سعی بر آن بوده که با آوردن بیش از صد نکته در سوالات مختلف، منبعی در قالب تست و نکته ویژه آزمونهای حقوقی طراحی کنند. از این رو برای داوطلبی که از خلاصه نویسی و نکته برداری در مطالعه استفاده می کند، می تواند کمک کننده باشد.