معرفی کتاب تست آیین دادرسی مدنی عمروانی

در این یاددداشت به معرفی کتاب تست آیین دادرسی مدنی عمروانی با عنوان «مجموعه پرسش‌های چهارگزینه‌ای طبقه‌بندی شده آیین دادرسی مدنی» تالیف دکتر رحمان عمروانی می پردازیم.

محتوای تست آیین دادرسی مدنی عمروانی

چاپ بیست و یکم تست آیین دادرسی مدنی عمروانی ویژه آمادگی در آزمونهای حقوقی وکالت، وکلای مرکز قوه قضائیه، قضاوت، ارشد طراحی شده است. مولف سوالات آدم آزمونهای حقوقی از سال 1379 تا 1400 را مطابق سرفصل های قانون آیین دادرسی مدنی و سرفصل های دانشگاهی طبقه بندی کرده است. در برخی سرفصل ها که فاقد تست آزمونی است، تست های تالیفی به مجموعه اضافه شده است.

چیدمان سوالات

ترتیب چیدمان سوالات براساس سال برگزاری آزمون است. سوالات به ترتیب از سال 1379 شروع به سال 1400 ختم می شود. از این رو داوطلب می تواند پس از مطالعه هر مبحث با جستجوی موضوع در فهرست سوالات، تست های آن مبحث را بر اساس سال موردنظر پیدا کند.

سوالات پرتکرار تست آیین دادرسی مدنی عمروانی

برخلاف روال معمول در تالیف کتاب های تستی، مولف کتاب تست آدم عمروانی از حذف سوالات مشابه و پرتکرار اجتناب کرده است. بر اساس اظهارات مولف، سوالات پرتکرار فقط 5 درصد حجم سوالات را تشکیل می دهد. از طرف دیگر تکرار و مطالعه چندباره سوالات پرتکرار می تواند، موجب تثبیت آنها در حافظه داوطلب گردد.

عدم حذف تست به علت تغییر قانون حاکم

در پاسخگویی به سوالات، مولف تست ها را مستند به قوانین و مقررات اخیرالتصویب تشریح نموده است. مولف از حذف برخی سوالات که به علت تغییر قانون در زمان طرح بی اعتبار محسوب می گردد، اجتناب نموده است. در عوض پاسخ سوال را مستند به قانون جدید توضیح داده است. اما سوالاتی که به علت تغییر قانون، موضوع آنها منتفی شده است، حذف شده اند.

مبنا و مستند پاسخ سوالات

پاسخ سوالات به صورت تشریحی بیان گردیده است. در تشریح جواب، به قانون آدم مصوب  1379، قوانین خاص  و آرای وحدت رویه مرتبط  استناد شده است. در مواردی هم که پاسخگویی با استناد به قوانین امکانپذیر نیست، نظرات دکتر شمس به عنوان نظر غالب مبنای پاسخگویی قرار گرفته است.

نکات طلایی در قالب جدول و چارت

در انتهای کتاب، نکات طلایی در قالب جداول و چارت های آموزشی بیان شده است. در پاسخ به برخی سوالات، به تناسب موضوع به این جداول و چارت ها ارجاع داده شده است. مطالعه جداول و چارت ها باعث دسته بندی و نظم بخشی مطالب در حافظه خواننده می گردد. بنابراین می توانند در یادآوری و به خاطر آوردن مباحث مطالعه شده به داوطلب کمک نماید.

سبک چیدمان سوالات تست آیین دادرسی مدنی عمروانی

در چیدمان سوالات تستی منتخب آزمونهای حقوقی گذشته و سوالات تالیفی، ابتدا سوالات منتخب چیده شده اند. سپس سوالات تالیفی آورده شده اند. بنابراین داوطلب می تواند با توجه به هدف خود به هر کدام از سوالات که تمایل دارد، رجوع نماید.

تست خوانی و تست زنی

سوالات در ابتدای کتاب چیدمان یافته است. پاسخنامه به انتهای کتاب انتقال داده شده است. از این رو داوطلبی که قصد خودسنجی دارد بدون مشکل در باب دیدن پاسخ سوالات می تواند به بخش سوالات رجوع نماید. از طرف دیگر داوطلبی که قصد تست خوانی دارد، می تواند به قاعده دوانگشتی به مطالعه تست ها و پاسخ آنها بپردازد.

جهت مشاهده کتاب و خرید آن از لینک زیر اقدام نمایید:

مجموعه پرسش‌های چهارگزینه‌ای طبقه‌بندی شده آیین دادرسی مدنی