معرفی کتاب تست قوانین خاص کیفری دکتر عظیم زاده

تست های تالیفی-آزمونی قوانین خاص کیفری شادی عظیم زاده چاپ 1400

کتاب تست قوانین خاص کیفری عظیم زاده  با عنوان روی جلد “مجموعه پرسش های چهارگزینه ای قوانین خاص کیفری” تالیف دکتر شادی عظیم زاده و با همکاری گلاویژ شیخ الاسلامی؛ ویژه دانشجویان و داوطلبان آزمون های مختلف حقوقی: وکالت؛ وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه، قضاوت، ارشد و دکتری طراحی شده است.

بعضا داوطلبان آزمون های حقوقی به دنبال تهیه مجموعه تست هایی هستند که نیازهای ویژه آن ها را پوشش دهد. طرح سوال از قوانین خاص، رویه جدیدی است که توسط طراحان سوالات اتخاذ شده است. بنابراین، داوطلبان آزمون های حقوقی در پی تهیه مجموعه تست های حاوی سوالات قوانین خاص سنوات گذشته هستند، تا ضمن، تسلط بر نص و محتوای مواد قانونی با نحوه طرح سوالات نیز آشنا گردند.

هدف واحد تحریریه دادبازار در این مقاله، معرفی کتاب تست قوانین خاص کیفری شادی عظیم زاده به مخاطبان آن است، تا به دغدغه و نیاز  این دسته از داوطلبان آزمون های حقوقی پاسخ مناسبی داده شود.

ساختار کتاب تست قوانین خاص کیفری عظیم زاده چاپ1400

در  جدیدترین چاپ کتاب، تست های مربوط به 73 قانون خاص گرد آوری و تدوین شده است. این تست ها از آزمون های حقوقی سنوات گذشته انتخاب، طبقه بندی و تشریح شده است. بعد از درج سوالات هر قانون خاص، پاسخ نامه تشریحی سوالات به صورت مجزا بیان شده است.

طبقه بندی تصویبی-سنواتی تست های آزمونی قوانین خاص کیفری عظیم زاده چاپ1400

سوالات مندرج در این کتاب براساس دو مشخصه مهم طبقه بندی شده است:

  • مشخصه اول: تاریخ تصویب قوانین خاص

یعنی، تست های قوانین خاص بر اساس تقدم در تاریخ تصویب آن قانون خاص، طبقه بندی شده است. از این رو، در چیدمان فهرست کتاب و در ردیف اول «قانون مجازات اشخاصی که برای بردن مال غیر تبانی می کنند.» قرار دارد.

تاریخ تصویب این قانون 1307/05/03 است. در ردیف آخر (ردیف 73) «قانون مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت» قرار گرفته است. این قانون مصوب 1399/02/29 است.

  • مشخصه دوم: تاریخ برگزاری آزمونی که سوال مورد نظر در آن طرح شده است

ذیل عنوان هر قانون خاص، سوالات سنوات قبل آن قانون بر اساس سال برگزاری آزمون ها ی مختلف دسته بندی و درج شده است.

برای نمونه؛ در صفحه 13 کتاب، سوالات شماره 5 و 6 به ترتیب جز سوالات طرح شده در آزمون قضاوت 1380 و مشاوران حقوقی 1380 بوده است. در حالی که، سوال 7 در آزمون مشاوران سال 1383 طرح و سوال 8 از سوالات آزمون وکالت سال 1389 انتخاب شده است.

سوالات تالیفی در کتاب تست قوانین خاص کیفری عظیم زاده چاپ 1400

تست های تالیفی معمولا به دو دلیل طراحی می شوند:

  1. در برخی موارد، قانونی یا ماده ای ارزش آزمونی دارد. اما، به علت عدم توجه طراحان سوالات مغفول می ماند. از این رو، در این موارد تست آزمونی یا استانداردی وجود ندارد و بنابراین، مولفان ناچار به طرح سوالات تالیفی می شوند.
  2. در دیگر موارد، ماده یا قانون مورد نظر ارزش آزمونی دارد. هم چنین، تعدادی تست آزمونی سنوات قبل هم موجود است. اما، مولف جهت تسلط خواننده بر نص ماده یا قانون و خود سنجی داوطلبان آزمون های حقوقی مبادرت به طرح سوالات تالیفی با عنوان هایی از قبیل آزمون های آزمایشی یا تست های خود سنجی می نماید.

طبقه بندی تصویبی تست های تالیفی

در کتاب تست قوانین خاص کیفری عظیم زاده؛ علاوه بر تست های سنوات گذشته، تعدادی سوال تالیفی نیز گنجانده شده است.

تست های تالیفی این کتاب بر اساس تقدم در تاریخ تصویب قوانین خاص طبقه بندی شده است. از این رو، داوطلبان با هدف خود سنجی می توانند از سوالات تالیفی برای ارزیابی میزان تسلط خود استفاده نمایند.

پاسخ نامه تشریحی تست های قوانین خاص کیفری عظیم زاده چاپ 1400

پاسخ نامه سوالات به صورت مجزا و بلافاصله پس از سوالات درج شده است. پاسخ سوالات؛ تشریحی، مستدل و مستند به قانون خاص مورد نظر، سایر قوانین خاص مرتبط، آرای وحدت رویه و نظریات مشورتی است.

به روز بودن تست ها بر اساس آخرین مصوبات و تغییرات قانونی 1400

چاپ دوم کتاب مجموعه پرسش های چهارگزینه ای قوانین خاص کیفری عظیم زاده در سال 1400 منتشر شده است. از این رو، کتاب هم از نظر ویراست و هم از نظر محتوا به روز است.

یعنی، آخرین تغییرات و مصوبات قانونی از قبیل قانون کاهش مجازات حبس تعزیری بر آن اعمال شده است. بنابراین، داوطلبانی که به دنبال منابع به روز با جدیدترین چاپ هستند، این کتاب می تواند برای آن ها مفید واقع شود.

ارزیابی و آشنایی با محتوای قوانین خاص

هدف برخی از داوطلبان آزمون های حقوقی، ارزیابی میزان تسلط خود بر مباحث است. معمولا، این ارزیابی از طریق تست زدن صورت می گیرد. شادی عظیم زاده، با هدف تدوین مجموعه ای منطبق با این نیاز داوطلبان به طراحی کتاب مجموعه پرسش های چهار گزینه ای قوانین خاص کیفری پرداخته است.

تست خوانی قوانین خاص کیفری با تست قوانین خاص کیفری عظیم زاده چاپ 1400

ماه و روز های پایانی تا زمان برگزاری هر آزمونی، مناسب ترین زمان برای مرور مطالب مطالعه شده است. مطالعه مباحث جدید در ماه و روز های پایانی، امری زمان بر و غیر منطقی است. از این رو، داوطلبان به دنبال منابعی هستند که جهت مرور مطالب طراحی شده باشد. غالبا هدف داوطلبان از تهیه ی چنین منابعی، تست خوانی است. تست خوانی، از روش های مرور مطالب در کوتاهترین زمان ممکن است.

جهت مشاهده بخشی از کتاب و خرید آن از لینک زیر می توانید اقدام کنید:

معرفی کتاب تست قوانین خاص کیفری دکتر عظیم زاده