معرفی کتاب درسنامه جامع حقوق تجارت دکتر معتمدی

چرا تجارت معتمدی بخوانم؟

در این محتوا به معرفی کتاب تجارت معتمدی با عنوان «درسنامه جامع حقوق تجارت معتمدی» تالیف دکتر جواد معتمدی می پردازیم. کتاب حقوق تجارت معتمدی توسط انتشارات اندیشه ارشد چاپ و انتشار می یابد.

طراحی ویژه آزمون های حقوقی

اولین ویژگی خاص کتاب حقوق تجارت معتمدی طراحی برای آزمون های وکالت، مرکز قوه قضاییه، قضاوت، سردفتری و ارشد است. کتاب تجارت معتمدی با این سبک نوشتاری  یک منبع مطالعاتی در قالب درسنامه است. از این رو می تواند یک  منبع مفید کمک آموزشی برای دانشجویان ترم پایین رشته حقوق در کنار منبع دانشگاهی هم  باشد. توصیه مولف مطالعه کتاب همراه با متن قانون مربوطه است.

لذت بردن از مطالعه، راهکار ایجاد انگیزه در مطالعه حقوقی است

دروس و قوانین حقوق علاوه بر ویژگی فرار بودن، دارای مباحث سنگین و خشک در میان زیرشاخه های علوم انسانی است. از این رو مطالعه کتاب های حقوقی اکثرا ملال آور و خسته کننده است. مولف کتاب درسنامه حقوق تجارت برای حل این معضل، راهکار را در  لذت بردن از مطالعه متن مواد و مباحث حقوقی می داند. برای ایجاد لذت در هنگام مطالعه دروس حقوقی، مولف پیشنهاد رجوع به متن آرای محاکم در مبحث مورد مطالعه یا مراجعه به کاربردهای موضوع در مسائل مبتلابه جامعه می دهد.

طرح مطالب جدیدی که در کتب دیگر مولفین به آنها پرداخته نشده است

دسته بندی موضوعات ذیل هر مبحث و بیان تعاریف آنها منجر به مطرح شدن نکات کاربردی و موضوعات جدیدی در کتاب تجارت معتمدی شده است. این نوع دسته بندی از ابتکارت کتاب درسنامه حقوق تجارت معتمدی محسوب می شود. خصوصا این سبک نوشتاری می تواند برای داوطلبانی مفید فایده  باشد که پس از مطالعه و تست خوانی مطالب، اقدام به خلاصه نویسی از طریق رسم نمودار درختی می نمایند.

طراحی جدول برای جمع بندی مباحث

جمع بندی هر مبحث در قالب طراحی جداول از نوآوری های منحصر به فرد کتاب تجارت دکتر معتمدی است. خصوصا در مباحثی که صرفا جنبه حفظی دارند. این سبک جمع بندی علاوه بر مرورمطالب، به تثبیت آنها در حافظه تصویری نیز می تواند کمک کند. جداول طراحی شده از طریق مقایسه دو موضوع این کار را انجام می دهد.

برای مشاهده مشخصات کتاب و خرید آن از طریق لینک زیر می توانید اقدام کنید:

درسنامه جامع حقوق تجارت دکتر معتمدی