معرفی کتاب شرح جامع حقوق جزای اختصاصی ستاری

شرح جامع حقوق جزای اختصاصی ستاری 1400 شرح ماده به ماده است یا درسنامه یا نکته-تست؟

شرح جامع حقوق جزای اختصاصی ستاری در 5 بخش مباحث جزای اختصاصی را به صورت آزمونی و همراه با نکات آزمونی هر مبحث و نکات سوالات آزمون های حقوقی سنوات قبل، بیان می کند.

حقوق جزا از دو قسمت تشکیل شده است: حقوق جزای عمومی و حقوق جزای اختصاصی. در محتوای قبلی، کتاب شرح جامع حقوق جزای عمومی ستاری به مخاطبان آن معرفی شد. در این محتوا، قصد داریم به معرفی برخی ویژگی های کتاب حقوق جزای اختصاصی این مولف بپردازیم.

شناسنامه کتاب

ابن کتاب تالیف دکتر بهزاد ستاری، مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری است. ارشد، نام انتشاراتی است که چاپ و انتشار  آن را به عهده دارد و چاپ اول آن در سال 1400 منتشر شده است.

سرفصل های کتاب

  1. کتاب اول: جرائم علیه اموال و مالکیت
  2. کتاب دوم: جرائم علیه مصالح عمومی کشور
  3. کتاب سوم: جرائم علیه تمامیت جسمانی اشخاص
  4. کتاب چهارم: جرائم علیه شخصیت معنوی اشخاص
  5. کتاب پنجم: سایر جرائم مستوجب حد و تعزیر

ساختار کتاب

شرح حقوق جزای اختصاصی ستاری در 5 کتاب فهرست بندی شده است. مباحث مندرج در کتاب شرح جامع حقوق جزای اختصاصی ستاری به صورت موضوعی، طبقه بندی شده است.

هر مبحث با واژه شناسی، معنا شناسی و تعریف اصطلاحات آغاز می شود. سپس، مواد مرتبط از قانون مجازات اسلامی؛ قوانین خاص، آرای وحدت رویه و نظریات مشورتی درج شده است.

نکات آزمونی هر مبحث و نکات سوالات آزمون های حقوقی سنوات قبل به ترتیب در کادرهایی با عنوان نکات آزمونی و نظریات آزمونی گرد آوری شده است. سرانجام، در انتهای هر مبحث جمع بندی از مطالب با عنوان کلی«نتیجه» درج شده است.

به روز بودن

چاپ اول این کتاب در سال 1400 منتشر شده است. آخرین تغییرات، اصلاحات و الحاقات قوانین جزایی در کتاب شرح جامع حقوق جزای اختصاصی ستاری اعمال شده است. برخی از داوطلبان آزمون های حقوقی دغدغه به روز بودن منابع آزمونی را دارند. از این رو؛ شرح جامع حقوق جزای اختصاصی ستاری، برای داوطلبانی که به دنبال جدیدترین چاپ کتاب های حقوقی هستند، می تواند مفید واقع شود.

رفرنس دهی درون متنی کتاب

از جمله ویژگی های مهم جزای اختصاصی ستاری، درج رفرنس هر مطلب اعم از قانون؛ آرای وحدت رویه، نظریات مشورتی و دکترین حقوقی در انتهای آن مطلب است. برای نمونه، در صفحه 53 کتاب ذیل عنوان اغفال و فریب قربانی این گونه آمده است: «قربانی جرم باید مال را با رضایت، اما در نتیجه گول خوردن، در اختیار مجرم قرار دهد.(میر محمد صادقی، حسین، همان، ص 84)

برجسته سازی واژگان، اصطلاحات و عبارات مهم

واژگان کلیدی و قصد قانون گذار از به کارگیری آن ها در حل مسائل حقوقی از اهمیت فراوانی برخوردار است. متاسفانه؛ برخی از داوطلبان آزمون های حقوقی، فاقد توانایی و مهارت لازم جهت تشخیص واژگان کلیدی و آزمونی هستند.

از این رو، این دسته از داوطلبان به دنبال منابع آزمونی هستند که واژگان کلیدی و مهم را مشخص کرده باشد. دراین کتاب، مولف واژگان کلیدی را به دو روش مشخص کرده است. در مواردی، واژگان کلیدی را با خط کشیدن زیر آن ها مشخص کرده است. در سایر موارد، اصطلاحات مهم و آزمونی را به صورت تیتر وار و با شماره گذاری مشخص نموده است.

نظریات آزمونی مندرج

در کتاب شرح جامع حقوق جزای اختصاصی ستاری، کادری با عنوان نظریات آزمونی طراحی شده است. در این کادر؛ مولف، مهم ترین نکات آزمونی سوالات سنوات قبل را استخراج و درج کرده است.

جهات مشاهده کتاب و خرید آن از لینک زیر می توانید اقدام کنید:

حقوق جزای اختصاصی دکتر ستاری