معرفی کتاب شرح روان مهم ترین مواد قوانین خاص دکتر شکری

برای مطالعه قوانین خاص اسکودا، کدام منبع را تهیه کنم؟

در این نوشتار قصد داریم به معرفی یکی از کتب منتشر شده در باب قوانین خاص اسکودا بپردازیم. برای این محتوا، کتاب شرح روان مهم ترین مواد قوانین خاص شکری انتخاب شده است. عنوان روی جلد کتاب«شرح روان مهمترین مواد قوانین خاص» است.

کتاب قوانین خاص تالیف مشترک مهدی شکری و نادر نوروزیان است. انتشارات کتاب آوا، چاپ و نشر کتاب  قوانین خاص شکری را انجام می دهد. کتاب شرح روان مهمترین مواد قوانین خاص در 5 بخش مجزا به تشریح مواد مهم می پردازد.

سرفصل های کتاب شرح روان مهمترین مواد قوانین خاص

  1. بخش اول: قوانین خاص آیین دادرسی مدنی
  2. بخش دوم: قوانین خاص حقوق مدنی
  3. بخش سوم: قوانین خاص حقوق تجارت
  4. بخش چهارم: قوانین خاص آیین دادرسی کیفری
  5. بخش پنجم: قوانین خاص حقوق جزا

قوانین خاص اعلامی توسط اسکودا

در کتاب شرح روان مهم ترین مواد قوانین خاص شکری، مولفان به علت ضیق وقت به تشریح مهمترین قوانین خاص مطابق لیست اعلامی اسکودا و مرکز وکلای قوه قضاییه پرداخته اند.

معیار تعیین مواد مهم و آزمونی

بنابر اظهارات مولفان در کتاب قوانین خاص شکری، معیاری برای انتخاب قوانین خاص و مواد مهم در نظر گرفته شده است. این معیار حاصل تجربه مولفان در تشخیص واژگان کلیدی و مهمی است  که امکان دارد مدنظر طراحان سوال نیز باشد.

برجسته کردن واژگان کلیدی در شرح روان مهم ترین مواد قوانین خاص شکری

در تشریح مواد مهم، نص ماده در کادری محصور درج گردیده است. واژگان مهم و کلیدی برجسته شده است. زیر آنها خط کشیده شده است. برجسته کردن کلمات مهم می تواند به ثبت شدن آنها در حافظه تصویری داوطلب کمک نماید.

محتوای شرح مواد

شرح هر ماده در ذیل آن ماده درج شده است. شرح مواد، حاوی نکات مهم و آزمونی هر ماده است. علاوه براین، مولفان در ذیل شرح هر ماده به بررسی ارتباط ماده مرقوم با سایر مواد قانونی پرداخته اند. لذا چنان چه ماده موردنظر با ماده دیگری در ظاهر تعارض داشته است به بررسی نوع تعارض و حل آن پرداخته اند.

رفع ابهام واژگان مهم

روال معمول در انتخاب واژگان کلیدی و مهم، اطلاق، ابهام و مواردی از این قبیل است. از این رو قصد و منظور قانونگذار برخواننده پوشیده است. برای برطرف نمودن این ابهامات باید مواد قبل و بعد مطالعه شود. به مواد مرتبط رجوع نمود تا منظور قانونگذار روشن گردد. در مواردی هم باید به آرای وحدت رویه و نظریات مشورتی و سایر منابع رجوع نمود. در شرح روان مهمترین مواد قوانین خاص، مولفان به برطرف نمودن این ابهامات پرداخته اند.

ارجاعات معتبر

از نکات مهم در تدوین کتاب قوانین خاص دکتر شکری، ارجاعات معتبر در متن شرح هر ماده و پاورقی کتاب است. تحلیل و شرح مواد مهم به صورت مستدل و مستند به قوانین و منابع معتبر صورت گرفته است.

برای مشاهده کتاب قوانین خاص شکری می توانید از لینک زیر اقدام نمایید:

شرح روان مهم ترین مواد قوانین خاص شکری