معرفی کتاب نکات آزمونی حقوق اساسی جهموری اسلامی ایران

کتاب حقوق اساسی جهرمی را (430 صفحه) بخوانم یا نکات آزمونی حقوق اساسی را (225 صفحه)؟

کتاب حقوق اساسی جهرمی به عنوان منبع آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه معرفی شده است. اما، برخی از داوطلبان این آزمون به عللی از قبیل حجم زیاد کتاب، سنگین و خشک بودن مطالب و نداشتن زمان کافی برای مطالعه به دنبال منبعی ساده، کم حجم و حاوی مطالب آزمونی هستند.

در این محتوا، می خواهیم با معرفی کتابی با این ویژگی ها به رفع دغدغه داوطلبان بپردازیم. کتاب نکات آزمونی حقوق اساسی از سری کتب منشر شده توسط مرکز وکلای قوه قضائیه است. نکات آزمونی حقوق اساسی، حاوی مطالب آزمونی حقوق اساسی جهرمی است.

ساختار کتاب

کتاب از یک بخش و 15 فصل تشکیل شده است. سرفصل های این کتاب منطبق با سرفصل های قانون اساسی و کتاب حقوق اساسی جهرمی است. در هرفصل مفاهیم پایه حقوق اساسی که در کتاب حقوق اساسی جهرمی مفصل تشریح شده است، در قالب مجموعه نکات مهم و آزمونی جمع بندی شده است.

بیان مطالب صرفا آزمونی و حذف مطالبی غیر آزمونی

در این کتاب مولف فقط مطالب مهم و کلیدی را در قالب نکات جمع آوری و دسته بندی کرده است. مطالبی که ارزش آزمونی ندارند از کتاب نکات آزمونی حذف شده است. از این رو، می تواند از اتلاف وقت داوطلبان جلوگیری نماید.

مناسب جهت مرور در 10 روز طلایی مانده تا آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه

کتاب نکات آزمونی به علت حذف مطالبی که ارزش آزمونی ندارد، حجم کمتری دارد. در قالب نکته- عبارات کلیدی طراحی شده است. از این رو، برای مرور در ماه پایانی و 10 روز طلایی باقی مانده تا آزمون وکالت می تواند مفید واقع شود.

 دسته بندی درونی نکات

 از دیگر نکات مهم در تدوین کتاب نکات حقوق اساسی، دسته بندی عبارات و واژگان مهم هر نکته است. عبارات و واژگان کلیدی؛ غالبا، به شکل تیتر وار و زیر هم دسته بندی شده است.

برجسته سازی عبارات مهم و آزمونی در کتاب نکات آزمونی حقوق اساسی

در کتاب نکات آزمونی:

  • اولا، مطالب غیر آزمونی کتاب حقوق اساسی جهرمی حذف شده است.
  • ثانیا، عبارات مهم درجه بندی شده است.
  • عنوان اصلی هر نکته با فونت بزرگ و پر رنگ نگاشته شده است.
  • عبارات مهم بر اساس تقدم در بیان، شماره گذاری شده است.
  • کلید واژگان هر نکته، در درون «گیومه» قرار داده شده است.
  • ثالثا، واژگان مهم با خط کشیدن زیر آن ها برجسته شده است.

برای مشاهده ویژگی های کتاب و خرید آن می توانید از لینک زیر اقدام کنید:

نکات آزمونی حقوق اساسی جهموری اسلامی ایران مرکز وکلای قوه قضاییه