معرفی کتاب آزمون یار حقوق اساسی (ویژه داوطلبان آزمون وکالت و مرکز وکلا قوه قضاییه) نامداری

آزمون یار حقوق اساسی چه می گوید؟

در این نوشتار کتاب حقوق اساسی نامداری با عنوان «آزمون یار حقوق اساسی» معرفی می گردد. آزمون یار حقوق اساسی از تالیفات مشترک مظاهر نامداری و فضل الله سبحان است. انتشارات اندیشه ارشد، چاپ و نشر حقوق اساسی نامداری را انجام می دهد.این کتاب در 12 فصل به توضیح مفاهیم پایه و اصولی حقوق اساسی پرداخته است.

سرفصل های آزمون یار حقوق اساسی

  • حقوق اساسی و نهاد های سیاسی جمهوری اسلامی ایران

  1. فصل اول: منابع حقوق اساسی ایران
  2. فصل دوم: مشخصات جمهوری اسلامی ایران
  3. فصل سوم: حقوق ملت
  4. فصل چهارم: اقتصاد
  5. فصل پنجم: حق حاکمیت ملت
  6. فصل ششم: قوه مقننه
  7. فصل هفتم: شورای نگهبان
  8. فصل هشتم: رهبری
  9. فصل نهم: قوه مجریه
  10. فصل دهم: سیاست خارجی
  11. فصل یازدهم: قوه قضاییه
  12. فصل دوازدهم: نهاد های اساسی خاص
  • تست های تکمیلی

  • خود آزمایی

ساختار کتاب حقوق اساسی نامداری

حقوق اساسی در قالب درسنامه-نکته-تست طراحی شده است. از این رو، کتاب آزمون یار حقوق اساسی دارای چارچوبی مشخص است. کتاب از 3 قسمت تشکیل شده است. هر قسمت حاوی محتوای مشخص و منحصر به فرد با هدف معین است. این قسمت ها عبارتند از: درسنامه، تست های تکمیلی، خود آزمایی

  • درسنامه

بخش اول کتاب آزمون یار حقوق اساسی نامداری به درسنامه اختصاص دارد. در این بخش، مفاهیم کلی و اصولی حقوق اساسی شامل منابع حقوق اساسی؛ مشخصات جمهوری اسلامی ایران، حقوق ملت، اقتصاد و غیره به صورت مستدل و مستند به اصول مرتبط از قانون اساسی توضیح داده شده است.

  • تست های طبقه بندی شده

در انتهای هر فصل، تعدادی تست طبقه بندی شده موضوعی درج شده است. پاسخ نامه، تشریحی و مستند به قانون اساسی، قوانین و مقررات مرتبط و دکترین حقوقی است.

  • تست های تکمیلی

در بخش دوم کتاب، تعدادی سوال چهار گزینه ای با عنوان «تست های تکمیلی» تدوین و پاسخ داده شده است. در این بخش، تست ها در 5 سری دسته بندی شده است. هر سری آزمون حاوی 15 سوال چهار گزینه ای است. پاسخ نامه هر سری آزمون، بلافاصله پس از سوالات درج شده است. پاسخ نامه در مواردی تشریحی و در غیر این صورت کلید سوالات ارائه شده است. پاسخ های تشریحی مستند به قانون اساسی، قوانین مرتبط و دکترین حقوقی است.

  • ارجاعات درون متنی

در برخی سوالات، پاسخ مستند به دکترین حقوقی است. در این موارد، در انتهای هر پاسخ به منبع اصلی ارجاع داده شده است. به عنوان نمونه، در صفحه 250 کتاب در انتهای پاسخ تست شماره 3 آمده است: ر. ک. بایسته های حقوق اساسی؛ دکتر ابوالفضل قاضی، ص 158

  • خود آزمایی

در بخش سوم کتاب آزمون یار حقوق اساسی نامداری، تعدادی تست چهار گزینه ای تحت عنوان «خود آزمایی» گرد آوری و پاسخ داده شده است. تست های این بخش، در 7 دسته طبقه بندی گردیده است. هر سری، مشخصا در بردارنده 15 تست است.

کلید تست های، بلافاصله در انتهای سوالات درج شده است. این بخش خصوصا برای داوطلبانی که هدفشان از تست زنی، خود سنجی است، طراحی شده است. با این حال، داوطلبانی که از روش تست خوانی استفاده می کنند، نیز، می توانند به قاعده دو انگشتی به مطالعه تست های این بخش بپردازند.

جهت مشاهده مشخصات کتاب و خرید آن از لینک زیر می توانید اقدام کنید:

آزمون یار حقوق اساسی (ویژه داوطلبان آزمون وکالت و مرکز وکلا قوه قضاییه) دکتر مظاهر نامداری