کتاب حقوق ثبت اسناد و املاک غلامرضا شهری

معرفی کتاب حقوق ثبت اسناد و املاک نوشته غلامرضا شهری

در این محتوا به معرفی کتاب ثبت شهری با عنوان حقوق ثبت اسناد و املاک شهری نوشته غلامرضا شهری می پردازیم. کتاب حقوق ثبت شهری از جمله انتشارات مشترک نشر جهاد دانشگاهی و انتشارات واحد علامه طباطبایی است.

کتاب حقوق ثبت غلامرضا شهری منطبق با قانون ثبت اسناد و املاک مصوب 1310 و قوانین خاص مرتبط به رشته تحریر در آمده است. در هشت باب فهرست بندی شده است:

باب اول: تشکیلات اداری

باب دوم:در ثبت عمومی

باب سوم: ثبت اسناد

باب چهارم: دفاتر اسناد رسمی

باب پنجم: اجرای مفاد اسناد رسمی

باب ششم: جرایم و مجازاتها

باب هفتم: تعرفه و مخارج ثبت اسناد و املاک

باب هشتم: مواد مخصوصه

در انتهای کتاب نیز متن قوانین جدیدی که در ویرایش جدید کتاب از آنها بهره برده شده است، برای مطالعه و دسترسی آسان مخاطبان آورده شده است.

کتاب ثبت غلامرضا شهری در یک جلد برای گذراندن دو واحد درسی در مقطع کارشناسی طرح ریزی شده است. علاوه بر اینکه منبع دانشگاهی است. همچنین یک منبع کاربردی برای سردفتران دفاتراسناد رسمی، وکلا و قضات در زمینه های مربوطه هم است. از همین رو، کتاب حقوق ثبت غلامرضا شهری از منابع آزمون حقوقی سردفتری نیز هست. همچنین در آزمون اختبار وکالت برای درس حقوق ثبت مفید می باشد.

بیان کتاب، سلیس و روان و از نقاط قوت کتاب ثبت شهری است. به نظر می رسد هدف مولف، ساده سازی قانون ثبت اسناد و املاک مصوب 1310 بوده است. از این رو می تواند در فهم و درک متن قانون ثبت اسناد و املاک مصوب 1310 و قوانین مرتبط  مخاطب راغب را کمک نماید.

پرداختن به قوانین تازه تصویب شده در ویرایش جدید از نکات مثبت کتاب حقوق ثبت اسناد و املاک غلامرضا شهری است. پاسخ به نیازها و مسائل جدید و به روز جامعه هدف غایی علم حقوق است. وضع قوانین جدید در راستای پاسخگویی به این نیاز ها صورت می گیرد.