معرفی کتاب مجموعه قوانین و مقررات جامع آزمون وکالت چتردانش

چرا باید  قوانین خاص  بخوانم؟

در این محتوا قصد داریم به معرفی کتاب قوانین خاص چتردانش با عنوان «مجموعه قوانین و مقررات جامع آزمون وکالت» تالیف گروه علمی موسسه آموزش عالی چتردانش بپردازیم. انتشارات چتردانش چاپ و انتشار کتاب مجموعه قوانین خاص اسکودا و مرکز وکلای قوه قضائیه را به عهده دارد.

سرفصل های کتاب مجموعه قوانین و مقررات جامع آزمون وکالت چتردانش

کتاب قوانین خاص چتردانش در شش بخش مجزا کلیه قوانین خاص اعم از حقوقی و جزایی را پوشش می دهد. علاوه بر آن حاوی جدیدترین قانون خاص جزایی است. قانون کاهش مجازات حبس تعزیری مصوب 1399 به پیوست این کتاب الحاق گردیده است. از این رو داوطلبان گرامی به روزترین کتاب مجموعه قوانین خاص به همراه آیین نامه های مرتبط را در اختیار خواهند داشت.

  1. بخش اول: حقوق مدنی
  2. بخش دوم: آیین دادرسی مدنی
  3. بخش سوم: حقوق تجارت
  4. بخش چهارم: حقوق جزا
  5. بخش پنجم: آیین دادرسی کیفری
  6. بخش ششم: حقوق ثبت

سابقه طرح سوال از قوانین خاص

قوانین خاص تا سال 1398 رسماً  از منابع آزمون وکالت محسوب نمی گردید. طراحان سوال آزمون وکالت در برخی سنوات اقدام به طرح یک یا دو سوال از برخی قوانین خاص می کردند و این روند باعث سردرگمی و آشفتگی ذهنی داوطلبان شده بود.

همچنین منابع ثابتی از قوانین خاص آزمونی توسط مراکز ذی صلاح اعلام نشده بود. از این رو موسسات آموزشی براساس تجربه حاصل از آزمون سنوات گذشته و صلاحدید خود اقدام می کردند. ب

رخی از قوانین خاص توسط آنها به داوطلبان معرفی می گردید. در برخی آزمونها دیده می شد که پاسخگویی به  تعدادی از سوالات   نیازمند تسلط به قوانین خاص مرتبط هستند از این رو امکان داشت که داوطلب نمره آن سوال را از دست بدهد. در مواردی طرح چنین سوالاتی باعث می شد که داوطلب بدون اعمال قانون خاص اقدام به پاسخگویی نموده و از سوال مزبور عملا نمره منفی کسب نماید.

قوانین خاص و آرای وحدت رویه جدید، عامل دینامیک و پویایی نظام حقوقی

موارد مذکوردر بالا موجب جهت گیری ذهنی متولیان امر برگزاری آزمون وکالت شد. توجه ویژه به قوانین خاص، آرای وحدت رویه و نظریات مشورتی برای آنها در اولویت قرار گرفت. چرا که دینامیک و پویایی هر نظام حقوقی در اعمال قوانین مصوب جدید و آرای وحدت رویه تازه تصویب شده است. قوانین و مقررات جدیدی که علت تصویب آنها نیازهای جدید جامعه در گذر زمان و ایجاد مسائل و مشکلات جدید است. رسالت علم حقوق و قوانین نوظهور ارائه راهکار و حل آنها از طریق تصویب قوانین متناسب و جدید است.

قوانین خاص، منبع رسمی آزمون وکالت

در سال 98 اسکودا و مرکز وکلای قوه قضائیه برای بار اول اقدام به اعلام لیستی از قوانین خاص آزمونی نمودند. این قوانین رسما به عنوان منبع آزمون وکالت معرفی شدند.

تدوین کتاب قوانین خاص آزمونی

موسسات آموزشی برگزار کننده ی دوره های آمادگی آزمون وکالت، اقدام به تدوین و تالیف کتب حاوی قوانین اعلامی نمودند. موسسه آموزش عالی چتردانش یکی از این موسسات است. و کتاب مجموعه قوانین و مقررات جامع آزمون وکالت چتردانش در این خصوص به رشته تحریر درآمده است

جامعیت و پوشش کتاب مجموعه قوانین و مقررات جامع آزمون وکالت چتردانش

از ویژگی های بارز کتاب قوانین خاص چتردانش جامعیت و پوشش کلیه قوانین و آیین نامه های مرتبط مطابق لیست اعلامی اسکودا و مرکز وکلای قوه قضائیه است. از این رو می تواند منبع مفیدی برای داوطلبان آزمون وکالت و همچنین قضاوت باشد. بدون اینکه لازم باشد مواد یا قانون اضافی که ارزش آزمونی ندارد، مطالعه نمایند. یا به علت نااگاهی از لیست قوانین خاص با سردرگمی و آشفتگی ناشی از مطالعه قوانین اضافه و تعدد منابع مواجه شوند.

مخاطبان کتاب قوانین خاص چتردانش

در کتاب مجموعه قوانین و مقررات جامع آزمون وکالت چتردانش جهت کاربردی تر شدن کتاب، اقدام به الحاق متن قوانین خاص مربوط به آزمون قضاوت شده است. از این رو داوطلبان آزمون قضاوت هم از دیگر مخاطبان این مجموعه قوانین خاص محسوب می گردند.

قانون خاص نظارت بر رفتار قضات و آیین نامه مربوط به آن الحاقی به پیوست کتاب قوانین خاص چتردانش است. تبعا دانشجویان حقوق هم که در ابتدای مسیر یادگیری علم حقوق و از داوطلبان بالقوه آزمون وکالت و قضاوت هستند از جمله مخاطبان این کتاب هستند.

جهت مشاهده مشخصات کتاب و تهیه آن می توانید از لینک زیر اقدام نمایید:

مجموعه قوانین و مقررات جامع آزمون وکالت چتردانش